صدور گواهی ایمنی ساختمانهای بلند

 داود براتی با بیان این مطلب افزود: در6 ماه اول سالجاری، کارشناسان این سازمان640 مورد بازدید فنی و کارشناسی از ساختمان‌های بلند ومراکز بزرگ تجاری، خدماتی و اداری انجام دادند که 63 ساختمان بیش از 5 طبقه و 12 مجتمع و پاساژ تجاری و اداری موفق به دریافت گواهی ایمنی شدند. وی با اشاره به این که داشتن گواهی ایمنی ساختمان یکی از شروط لازم برای دریافت پایان کار ساختمان است گفت: در نیمه نخست سال گذشته هم به رغم 562 بازدید کارشناسی از این نوع اماکن در سطح شهر تهران، تنها 71 ساختمان از نظر ایمنی مورد تائید این سازمان قرار گرفت و برای آنها گواهی ایمنی صادر شد.

وی در مورد چگونگی صدور گواهی ایمنی گفت: این کار از دو طریق انجام می شود، یکی بازدید مستقیم کارشناسان از ساختمان ها و دیگری ارسال مدارک و نقشه های اماکن درحال ساخت از طرف شهرداری های مناطق است که از طریق شبکه داخلی شهرداری به حوزه پیشگیری این سازمان ارسال می‌شود. براتی افزود: کارشناسان متخصص حوزه پیشگیری سازمان پس از بررسی همه جانبه این گونه اماکن، دستورالعمل های ایمنی لازم را صادر و به مالکین آنها ابلاغ می کنند که در صورت اعمال دقیق این دستورالعمل ها و تائید آن توسط کارشناسان این حوزه، گواهی ایمنی برای ساختمان صادر می شود.

معاون پیشگیری آتش نشانی با تاکید بر ضرورت برخورد قانونی با صاحبان ساختمان هایی که ناایمن ساخته شده واقدامی هم برای دریافت گواهی ایمنی برای ساختمانشان نمی کنند افزود: اجرای دقیق و درست قانون و مقررات در این مورد و برخورد قانونی با متخلفان می تواند بر شمار ساختمان های ایمن در کلانشهر تهران بیافزاید و شهروندان با آرامش خاطر بیشتری در آنها سکونت کنند.

براتی گفت: متاسفانه با وجود تلاش های فراوان و صرف هزینه های بسیار برای ایمن کردن اماکن مختلف شهری، تنها درکمتر ازپنج درصد از این اماکن، مفاد دستورالعمل های ایمنی به طور کامل اجراشده و موفق به گرفتن گواهی ایمنی می شوند. وی خاطر نشان کرد: با شناسایی خلاء های قانونی و فراهم شدن ساز و کار های ضمانت اجرائی و مشارکت حلقه های ذیربط همچنین وحدت رویه سازمان های مرتبط می توان اطمینان داد که در آینده اعمال ضوابط برای ایمن کردن اماکن توسعه کمی و کیفی بیشتری پیدا کند.

 




نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

3865

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

127

میهمان آنلاین

24492362

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA