تمدید فاز جدید پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

به گزارش خبرگزاری مهر، هومن جوکار با بیان اینکه سند متمم فاز دوم این پروژه بزودی به امضای نماینده مقیم UNDP و رییس سازمان حفاظت محیط زیست می رسد، اظهار داشت: کلیه فعالیت های متمم فاز دوم پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی قرار است،در بستر زیستگاه انجام شود و چند زیستگاه بعنوان پایلوت در زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی انتخاب شده است.

وی ادامه داد: قصد داریم در هر زیستگاه پایلوت مدل مشارکتی مردم در حفاظت را به وجود آوریم .

مدیر طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کارکرد های هر کدام از این زیستگاه ها متفاوت خواهد بود، گفت: در یک زیستگاه مدل اکوتوریسم،‌ در زیستگاه دیگر مدل مشارکت مدیریت مرتع با مشارکت دامداران ، در مدل سوم قرار است مدیریت شکار پایدار را با مردم محلی انجام دهیم.

جوکار با اشاره به رویکرد جدید به موضوع حفاظت مناطق حفاظت شده، افزود: مردم پیرامون این مناطق باید از تولیدات مناطق حفاظت شده بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: در این صورت مردم حامی حفاظت از این مناطق می شوند.

مدیر طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در صورتی که هر یک از کارکردها با موفقیت انجام شود، این مدل‌های مشارکتی در زیستگاه های دیگر یوزپلنگ آسیایی و سایر زیستگاه های حیات وحش اجرا می شود.

جوکار با اعلام اینکه پایداری حفاظت برای سازمان حفاظت محیط زیست مهم است، اظهار داشت: با اجرای این مدل های مشارکتی از محصول حفاظت برای مردم استفاده می کنیم.

وی ادامه داد :محصول حفاظت در یک منطقه می تواند زیبایی منطقه و حیات وحش باشد که به عنوان مقصد توریسم استفاده شود و در جای دیگر تولیدات گیاهی با مدیریت پایدار، در منطقه دیگر تروفه (نمونه قابل شکار حیات وحش) می تواند محصول حفاظت برای مردم باشد.

مدیر طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در اجرای مدل مشارکتی در زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی از تجربیات مشاوران بین المللی و داخلی استفاده می شود.

 

منبع : خبرگزاری مهر 



اخبارسلامت ایمنی محیط زیستhseمحیط زیستحفاظتیوزپلنگ آسیاییوزارت امور خارجهزیستگاه مدل اکوتوریسممشاوران بین المللی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4762

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

249

میهمان آنلاین

24498773

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA