کشف بیش از هزار عدد پرنده در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو افسری  با بیان این مطلب افزود: در طی چهارماه  اول سال ۹۲ و بر اساس برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده وتشکیل گروه های کاری فوری ، محقق و عملیاتی در یگان حفاظت ، موفق به کشف و ضبط بیش از ۱۳۸۹ عدد پرنده و تشکیل پرونده برای متخلفین زیست محیطی شده است.

وی افزود :  یگان حفاظت در ابتدای سال با برنامه ریزی در خصوص نحوه بکار گیری نیروها و تخصص ها و همچنین شناسایی نقاط پر تردد متخلفین و زمانهای تقریبی انجام تخلفهای زیست محیطی و شناسایی و تمرکز بر روی مناطق پر ازدحام  تخلف بر اساس آمار گیری از تخلفات مکشوفه قبل ، توانست در چهار ماه  ابتدای سال ۹۲ تعداد ۱۳۸۹ عدد پرنده را از متخلفین کشف و ضبط کنند.

افسری اظهار داشت : پرونده های مکشوفه در  ۶ پرونده جداگانه و بر اساس عملیاتها و اقدامات مجزای یگان حفاظت در چهارماه  اول سال ۹۲ انجام شده که گونه های کشف شده بلافاصله به محل قرنطینه اداره کل جهت انجام اقدامات زیست محیطی و حفاظتی از قبیل بیومتری ، شناسایی خانواده ،تیره و گونه ، بررسی سلامت و در مواردی علامت گذاری (حلقه گذاری) انتقال می یابند و بطور همزمان پرونده ها ی متخلفین بر اساس مستندات و مدارک مربوطه و بر اساس قوانین موجود توسط بخش حقوقی اداره کل تکمیل و بمنظور صدور رای به مراجع قضایی تسلیم  شده است.

مدیرکل محیط زیست سیستان تصریح کرد: بیشتر پرنده های کشف شده در چهار ماه ابتدای سال ۹۲ از گونه  مینا بوده و سایر پرنده های کشف شده از نوع فنج و طوطی سبز است.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEمحیط زیستکشف پرندهسیستان و بلوچستانتخلف های زیست محیطیاقدامات حفاظتی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1687

میهمان آنلاین

24556297

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA