مدیر کل محیط زیست استان تهران خبر داد: برخورد با 72 متخلف و متصرف محیط زیست

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با تشریح عملکرد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: در 3 ماهه امسال 63 پرونده زیست‌محیطی برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با اشاره به این که طی این مدت، 21 مورد صید غیرمجاز آبزیان، شش مورد شکار غیرمجاز پستانداران و پنج مورد شروع به شکار و صید کشف شده است افزود: در عین حال از متخلفان محیط زیست هفت مورد پرنده و پنج مورد پستاندار که زنده‌گیری شده بود نیز کشف شده است.

مدیر کل محیط زیست استان تهران یکی از مواردی که مورد برخورد یگان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد را خرید و فروش حیات وحش و نگهداری غیرمجاز آنها عنوان و تصریح کرد: در بهار امسال با 17 مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده برخورد و تعدادی از متخلفان علاوه بر جریمه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: طی این مدت پنج قبضه سلاح مجاز و یک قبضه سلاح جنگی از متخلفان کشف و 37 تیر فشنگ، 11 عدد تور و قلاب ماهیگیری از این افراد گرفته شده است.

اشرفی پور از برخورد با 38 مورد آلودگی محیط زیست در سه ماهه نخست سال خبر داد و گفت: همچنین 12 مورد تخریب، پنج مورد تعلیف غیرمجاز دام و یک مورد نیز آتش‌سوزی در استان تهران داشته‌ایم.

وی همچنین از برخورد یگان حفاظت محیط زیست با تصرفات غیرقانونی عرصه‌های تحف حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد و گفت: در سال جاری با پنج مورد تصرف عدوانی اراضی برخورد و متخلفان به مراجه مربوطه معرفی شدند.

شهرداری نظارت خوبی بر مرکز خرید و فروش حیوانات در خلیج‌فارس ندارد

مدیر کل محیط زیست استان تهران همچنین از خرید و فروش غیرقانونی حیوانات در آزادراه خلیج‌فارس تهران انتقاد کرد و گفت: شهرداری تهران مرکزی را با عنوان مرکز خرید و فروش حیوانات راه‌اندازی کرد که تا کنون مدیریت خوبی بر این مرکز نداشته و متاسفانه اکنون شاهد انجام کارهای غیرقانونی در آن هستیم.

وی ادامه داد: برخورد با این اقدامات قانونی تنها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست نبوده و خود شهرداری نیز باید در این زمینه اقدام کند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: از سال 90 با تشکیل یگان حفاظت محیط زیست و افزایش نظارت‌ها به ویژه در حوزه شهر تهران تعداد زیادی حیوان وحشی را که به صورت غیرقانونی خرید و فروش یا نگهداری می‌شده‌اند کشف کرده‌ایم.

 

منبع : خبرگزاري دانشجويان ايران- ايسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEمحيط زيستمتخلفمتصرف محيط زيستاستان تهرانآلودگي محيط زيستحيات وحشخريد و فروش حيوانات


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8106

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1909

میهمان آنلاین

24553880

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA