تشریح اقدامات اورژانس در سواحل شمالی کشور/ ایجاد اورژانس هوایی در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد طالبیان ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: حدود 30 پایگاه در مازندران، 5 پایگاه در گیلان و 3 پایگاه در گلستان برای طرح امداد ساحلی وجود دارد که به مسافران، مردم و افراد غرق شده خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 143 مورد ماموریت امداد و نجات در گیلان و 49 مورد در استان گلستان انجام شد.

رئیس اورژانس کشور در مورد ارائه خدمات در دریا گفت: متولی اورژانس دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور و مسئول انتقال بیمار در  خشکی وزارت بهداشت است.

طالبیان با اشاره به برگزاری همه ساله جلسات امداد و نجات ساحلی در مناطقی که طرح سالم سازی دریا انجام می شود، گفت: برگزاری این جلسات نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته است.

پیگیر ایجاد اورژانس هوایی در مناطق محروم هستیم

معاون عملیات مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی کشور نیز گفت: برای توسعه خدمات اورژانس در مناطق محروم پی گیر ایجاد اورژانس هوایی هستیم.

دکتر محمد سرور با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 پایگاه هوایی در کشور وجود دارد اظهار داشت: تنها پایگاه هوایی مازندران متعلق به وزارت بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه برای توسعه پایگاههای امداد هوایی در کشور به 44 بالگرد نیاز داریم، تصریح کرد: هر پایگاه تا شعاع 150 کیلومتری باید خدمات ارائه کند.

سرور، تعداد ماموریتهای اورژانس هوایی در کشور را بیش از هفت هزار مورد اعلام کرد و گفت: بیشترین ماموریت اورژانس هوایی مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

معاون عملیات مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، خاطرنشان کرد: 95 درصد حوادث ترافیکی در جاده‌ها و اتوبان‌های کشور رخ می‌دهد.

توسعه امداد هوایی در اولویت قرار دارد

معاون عملیات مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه گفت: توسعه امداد هوایی در اولویت کاری ما قرار دارد.

سرور تصریح کرد: در صورت توسعه امداد هوایی می توان خدمات امدادی را به 90 درصد کشور ارتقا داد.

وی با اعلام اینکه خدمات امداد و نجات در خشکی بر عهده ما است، اظهار داشت: برای خدمات دهی و امداد و نجات و ورود وزرات بهداشت به خدمات‌دهی در سطح دریا نیاز به قوانین بالادستی داریم.

معاون عملیات مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشورادامه داد: در حال حاضر مسئولیت امداد و نجات در دریا بر عهده سازمان بنادر و کشتیرانی است.

سرور با اشاره به وجود بیش از 20 هزار کیلومتر جاده اصلی و 150هزار کیلومتر جاده فرعی در کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه 20هزار کشته و 800 هزار مجروح در جاده های کشور رخ می دهد، عمده ماموریتی که برای ما تعریف شده حضور در سطح جاده‌های کشور است.

غرق شدگی مسئله ای کشوری است

براساس این گزارش، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: غرق شدگی مسئله ای کشوری است لذا باید کاری کنیم تا افرادی که از مواهب طبیعی این استان استفاده می کنند کمترین ضربه را ببینند.

دکتر فرهنگ بابامحمودی با بیان اینکه تعداد افراد غرق شده رو به افزایش است، افزود: مسئولان کشوری باید بر این مسله که چرا غرق شدگی رخ می دهد، فکر کنند.

وی، با اشاره به تمایل خانواده ها برای حضور در مناطق ممنوعه اظهار داشت: باید با اقدامات موثر فرهنگی استفاده از نقاط کور و حادثه آفرین را به حداقل برسانیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: در حال حاضر ترکشهای ناشی از غرق شدن، نصیب دانشگاه و ارگانهای خدمات رسان می شود.

 

 

منبع : http://www.mehrnews.com



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEايمنيحوادث و فوريت هاي پزشكيامداد ساحلياورژانس هوایی در مناطق محرومامداد هواييغرق شدگيامداد و نجاتدانشگاه علوم پزشكي مازندراناستان گلستانگيلان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3035

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

144

میهمان آنلاین

24504153

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA