خطر مرگ افراد گرمازده در کمتر از نیم ساعت/ کودکان و سالمندان در معرض ابتلا

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس نعمت‌الله معروفي مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای نیشابور گفت: تشنگی، شاخص مناسبی برای نشان دادن گرمازدگی نیست.

وی افزود: توجه داشته باشید که ادرار کم و پررنگ نشان می‏ دهد که به مصرف آب و مایعات بیشتری نیاز است و در موارد گرمازدگي شديد به‌طور ناگهانی مکانیسم خنک‌کننده بدن از کار مي‌افتد و دمای مرکزی بدن آنچنان افزایش می‌یابد که می‌تواند در کمتر از نیم ساعت منجر به مرگ فرد شود.

معروفی بیان داشت: بیش از 10 درصد افرادی که دچار این حالت می‌شوند اگر درمان نشوند به‌دلیل نارسایی کلیه یا قلب فوت می‌کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای نیشابور عنوان کرد: گرمازدگی سبب از کار افتادن و خرابی دائمی بعضی اندامها مثل کبد می‌شود و اگر شخصی نشانه‏های گرمازدگی را بروز داد مثل گرفتگی عضلانی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تهوع و تعریق بیش از حد، فورا او را به یک مکان خنک ببرید.

وی اظهار داشت: اگر فردی در اثر گرما دچار تهوع، گیجی، غش و ضعف، پوست داغ و قرمز یا سرد و مرطوب، تب، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس شد، او را هر چه سریع‏تر به بیمارستان یا درمانگاه برسانید زیرا گرما‏زدگی شدید، می‏تواند فرد را بکشد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای نیشابور خاطرنشان کرد: وقتی که برای مدت طولانی در معرض تابش آفتاب یا در یک محیط گرم هستید و قبل، بعد و در طی ورزش، آب زیادی بنوشید؛ موقعی از روز را که هوا خیلی گرم است(مثل سر ظهر و بعد از ظهر) در منزل یا یک جای خنک استراحت کنید و بیرون نیایید.

معروفی یادآور شد: منتظر نباشید تا احساس تشنگی کنید و سپس آب بنوشید و هنگام نوشیدن آب بیشتر از آن حدی که فکر می‌کنید نیاز به آب دارید، آب و مایعات بنوشید.

وی گفت: وعده‌های غذایی سبک و به مقدار کم میل شود، به میزان کافی بخوابید و میوه‏ها و سبزی‏های سرشار از پتاسیم را به میزان زیاد مصرف کنید تا بدن‏تان خودش را با گرما تطبیق دهد.

معروفی اضافه کرد: احساس سرگیجه، خستگی بیش از حد، آشفتگی، درد شدید عضلات، تب یا تهوع، تشنج یا بیهوش شدن از نشانه‌های گرمازدگی است و باید به پزشک مراجعه کرد.

 

 

منبع : http://www.mehrnews.com



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEآلودگی هوابهداشتگرما زدگيپوست خشک و داغعدم تعریقتنفس کوتاه و سریعنبض سریع و ضعیفافزایش دمای بدنسردردگرفتگی عضلاتگشادی مردمک چشمتابستانخطر مرگ افراد گرمازده در کمتر از نیم ساعتبهداشت محيطبهداشت حرفه اينيشابور


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3853

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

376

میهمان آنلاین

24504971

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA