توصیه های سخنگوی شرکت ملی گاز برای ایمنی بیشتر در مقابل حوادث گازی

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ، مجید بوجارزاده به ارائه برخی از توصیه های ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گاز سوز پرداخت و ابراز امیدواری نمود: مشترکین محترم با رعایت این نکات ایمنی؛ زمستان را بدون هیچگونه حادثه و دغدغه ای سپری نمایند و تعداد حوادث ناشی از گاز طبیعی به حداقل ممکن برسد.

بوجارزاده در ابتدا با بیان اینکه مصرف گاز هر واحد با نقشه تایید شده منحصر به همان واحد است، افزود: نبایستی هیچ افزایش انشعابی بدون هماهنگی با مراجع ذی ربط و نظام مهندسی ساختمان در واحدهای مسکونی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان نمود: مشترکین محترم پس از برگشت از مسافرت در صورتیکه قصد دارند شیر اصلی گاز را باز کنند در ابتدا لازم است اطمینان حاصل نمایند که کلیه شیرهای مصرف وسایل گازسوز بسته است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز، در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از شیلنگ های لاستیکی تقویت شده (فشارقوی) که مخصوص گاز ساخته شده است برای وصل کردن اجاق گاز و سایر وسایل گازسوز، افزود: بدون استفاده از بست برای محکم کردن شیلنگ گاز هرگز از وسیله گازسوز استفاده نکنید و آبگرمکن و وسایل گاز سوز را هرگز در حمام نصب نکنید.

وی همچنین با اشاره به اینکه کارامدترین و بهترین نوع دودکش؛ دودکشی است که در داخل دیوار واحد مسکونی قرار داده شده و تا یک متر بالاتر از پشت بام ادامه داشته باشد، تصریح نمود: نصب دودکش در داخل راهرو، پاسیو و فضاهای بسته ساختمان که جریان طبیعی هوا وجود ندارد ممنوع است و هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک H باشد.

بوجارزاده از جمله عوامل گازگرفتگی را مسدود بودن مسیر دودکش، استفاده از یک دودکش برای بیش از یک وسیله گازسوز، نداشتن کلاهک H در خروجی دودکش، نصب وسایل گازسور در حمام، استفاده از اجاق گاز برای گرم کردن فضا، جدا شدن دودکش از محل اتصال خود، قرار دادن خروجی دودکش در ظرف آب و استفاده از آبگرمکن در فضایی  کمتر از میزان استاندارد و تعیین شده برای آن؛ دانست.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، همچنین راهکارهایی را برای اطمینان از صحت عملکرد دودکش ارائه نمود و گفت: چنانچه دودکش سرد باشد نشاندهنده عدم عبور گازهای سمی است و بایستی سریعا نسبت به رفع مشکل اقدام نمود، استفاده از شعله شمع یا کبریت در محل دریچه و مبدا دودکش، چنانچه شعله به سمت داخل دودکش کشیده شد بیانگر این است که مکش دودکش مناسب است  و اگر تغییری در شعله ایجاد شود نشانگر عدم مکش مناسب دودکش است و همچنین مسیر دودکش را می توان با یک وزنه و طناب محکم از پشت بام تا محل دریچه و مبدا دودکش کنترل نمود تا از بازبودن آن مطمئن شوید.

وی خاطرنشان نمود: مشترکین محترم در صورتیکه قصد تغییرات لوله کشی داخل واحدهای خود را دارند حتما بایستی جهت راهنمایی به مراجع ذی صلاح و سازمان نظام مهندسی ساختمان مراجعه نمایند.

بوجارزاده در خاتمه یاداور شد: کلیه مشترکین خانگی گاز طبیعی تحت پوشش حوادث بیمه ایران قرار دارند، بنابراین در صورت وقوع هرگونه حادثه که ناشی از گاز طبیعی باشد، بایستی موضوع را به شرکت گاز و نزدیکترین شعب بیمه ایران اطلاع دهند.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

3439

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

233

میهمان آنلاین

24497450

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA