رابطه خطی غلظت ذرات معلق با مرگ و میر تهرانی‌ها / خودروهای نسل جدید باید از بنزین سوپر استفاده کنند

 

به گزارش ايسنا، دکتر وحيد حسيني افزود: متاسفانه شاهد هجوم ذرات معلق به تهران و وفور اين ذرات در شهرمان هستيم و در اين ميان ذراتي که از سوخت‌هايي مانند سوخت ديزل توليد مي‌شوند، قطعاً سرطان زا هستند.

اين استاد دانشکده مکانيک دانشگاه شريف با تاکيد بر اين که آلوده کننده‌هاي هوا مانند کارخانجات خودروساز خودشان بايد هزينه‌هايي را که بر شهر و شهروندان تحميل مي‌کنند بپردازند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروي پيکان و ساير خودروهاي کاربوراتوري به دليل آلودگي بالايي که توليد مي‌کنند، نبايد اجازه تردد داشته باشند.

همچنين مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران نيز در اين ارتباط گفت: تهران به کلکسيوني از انواع آلاينده‌هاي زيست محيطي و تلنباري از قوانيني که به صورت مستقيم و غير مستقيم با محيط زيست سر و کار دارند اما هرگز اجرا نشده‌اند، تبديل شده و در حال حاضر قوانين آلودگي هوا قوانيني فانتزي محسوب مي‌شوند.

يوسف رشيدي با اشاره به اين که بسياري علت اصلي آلودگي هوا را کيفيت نامناسب بنزين‌هاي مصرفي اعلام مي‌کنند، افزود: عدد اکتان بنزين‌هاي داخلي بالاست، ضمن اين که ترکيبات آروماتيک سرطان‌زا در بنزين‌هاي توليد داخل دو تا سه برابر و ميزان گوگرد و ديگر ناخالصي‌هاي آن نيز 3.5 برابر استاندارد يورو 4 است.

اين استاد دانشگاه در زمينه روش‌هاي کنترل آلودگي هوا در پايان خاطرنشان کرد: متاسفانه خودروسازان داخلي ضريب تراکم باک خودروهاي توليدي خود را دستکاري مي‌کنند که اين کار فرآيند آلودگي هوا را تا 40 درصد افزايش مي‌دهد، ضمن اين که دارندگان خودروهاي نسل جديد حتماً بايد از بنزين سوپر استفاده کنند. 

 

 

 

منبع : IREN.IR

 

 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاستانداردآلودگیکلان شهربهداشتهوای تهرانذرات معلقسوختمرگ و میربنزین


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

6218

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24500229

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA