خط کشی های ترافیکی کشور با محیط زیست سازگار نیستند

 

« مجتبی میرعابدینی » روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: رنگ هایی که بر پایه آب باشند یا اینکه بدون حلال تهیه شده باشند دوستدار محیط زیست شناخته می شوند.
 
حلال ها مانند تینرها، اپوکسی و پلی اورتانی مواد شیمیایی هستند که مواد دیگر را در خود حل می کنند. بسیاری از حلال ها که به مقدار زیاد در صنعت به کار برده می شوند برای محیط زیست و سلامت انسان مضر هستند.
 
حلال خصوصیات فیزیکی و شیمیایی رنگ را در طراحی حفظ می کند.
 
رنگ های بر پایه آب به جای حلال با آب رقیق می شوند که خطرات زیست محیطی به همراه ندارند.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر برای تهیه رنگ های عاری از حلال ها و بر پایه آب یک سری اقدامات در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: بیشتر رنگ هایی که اکنون در مناطق شهری استفاده می شوند حاوی حلال های شیمیایی هستند. در واقع این رنگ ها حاوی تینرهایی هستند که هر چقدر کمتر استفاده شوند آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد کرد.
 
میرعابدینی گفت: متاسفانه استفاده از رنگ های بر پایه آب در کشور به طور گسترده اجرا نمی شود زیرا هرچه رنگ ها حلال کمتری داشته باشند آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کنند. 
 
وی افزود: حلال ها بعد از مدتی قرارگرفتن در طبیعت تجزیه می شوند در واقع فرار هستند، در حال حاضر یک گروهی از رنگ ها هستند که به صورت 100 درصد غیر فرار هستند که آسیب کمتری به محیط زیست و سلامت انسان ها وارد می کنند.
 
عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در باره عمر خطوط ترافیکی در معابر گفت: عمر رنگ ها بر اساس ساختار شیمیایی و نوع کاربرد آنها می تواند از 6 ماه تا 5 سال متغیر باشد.
 
وی افزود: مناطقی که رفت و آمد کمتری دارند و یا از لحاظ اهمیت جاده ای در درجه پایین تری قرار دارند برای خط کشی معابر از رنگ های سرد استفاده می کنند که حداکثر بین 6 ماه تا 2 سال عمر مفید آنهاست.
 
وی ادامه داد: خط کشی هایی که به صورت رنگ های بادوام شناخته می شوند تحت عنوان رنگ های گرم هستند که عمر مفید آنها باید بین 3 تا 5 سال باشد در حالی که متوسط عمر خط کشی معابر در کشور ما کمتر از حد استاندارد است.
 
میرعابدینی گفت: البته با توجه به میزان رفت و آمد، اهمیت عمر راه ، شرایط آب و هوایی، نوع تردد و عبور ماشین آلات سنگین، خط کشی های معابر متفاوت است.
 
وی تاکید کرد: باید در زمان اجرای رنگ آمیزی نظارت بیشتری بر نحوه اجرای خط کشی ها صورت گیرد که متاسفانه اکنون در کشور ما به این بخش توجه کمتری می شود.
 
 
 
 
منبع :IRNA.IR

 



اخبارسلامت ايمني و محيط زيست‌ HSE‌ خط کشی های ترافیکیبهداشت


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

4206

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

4

میهمان آنلاین

24480376

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA