سرنوشت خانواده‌های قربانیان پس از فاجعه یال شمالی

 

با گذشت بیش از چهار ماه از كشته شدن هشت كارگر در حادثه ریزش معدن یال شمالی واقع در شهرستان طبس، خانواده‌های قربانیان  از عدم پرداخت دیه، پایین بودن مبلغ مستمری‌ها و عملی نشدن قول مسئولان برای استخدام فرزندان ارشد كارگران قربانی گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و هشتم آذرماه سال گذشته حادثه‌ای تلخ در طبس اتفاق افتاد که خاطره آنروز هنوز از خاطر معدنكاران طبس  و خانواده‌های قربانیان كمرنگ نشده است. در آن روز بدلیل ریزش معدن یال شمالی هشت نفر از کارگران معدنچی کشته شدند.
جمعی از نمایندگان كارگری شهرستان طبس به همراه مسئولان استانی در هفته کارگر با خانواده‌های قربانیان معدن یال شمالی دیدار کردند و در جریان مشکلات خانواده‌های این کارگران قرار گرفتند.

در این دیدار خانواده‌های کارگران قربانی اسماعیل عابد، محمود عابد، جواد باقر‌زاده و اسماعیل رحیمیان از مستمری۴۵۰ هزار تومانی برقرار شده از سوی تامین اجتماعی در حالی که برخی از كارگران قربانی بالغ بر ۱۵ سال سابقه کار در تونل را داشته‌اند ابراز نارضایتی کردند.

به گفته بازماندگان، تاکنون نه تنها وعده‌های مسئولان در مورد اشتغال فرزندان ارشد ذکور کارگران قربانی عملی نشده است بلکه حتی دیه‌های جانباختگان این حادثه نیز پرداخت نشده است.

در این دیدار فرزند یکی از قربانیان نامه‌ای را نشان داد که در آن فرماندار طبس خطاب به «امینی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته است تا با توجه به قول مساعد وزیر مبنی بر بکارگیری فرزندان ذکور خانواده‌های قربانیان دستور استخدام آنان داده شود.

بر این اساس، معاون وزیر صنایع نیز در تاریخ هشتم فروردین ماه سال ۹۲ در نامه‌ای این موضوع را به «مهندس نوروزی» مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارجاع داده است که از آن تاریخ تا کنون هنوز دستوری برای استخدام این افراد صادر نشده است.

دبیر خانه کارگر طبس نیز در این دیدار گفت: در تمام مدت پیگیر حقوق این افراد بودم و امیدوارم خانواده‌های آنان از ما راضی باشند.

«غلامرضا محمدی» بابیان اینکه کارگران قربانی معدن یال شمالی در راه به دست آوردن قوت حلال بوده جان دادند، وعده داد که تا سال آینده یک قطعه زمین به صورت تعاونی و با یک سوم قیمت در اختیار خانواده‌های قربانیان قرار گیرد.

همچنین «حمیدرضا صولتی» معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیزوعده داد: برای تامین رفاه خانواده‌های بازمانده هرکمکی که از دستمان ساخته باشد انجام خواهیم داد.

صولتی درخصوص نارضایتی خانواده‌ها از میزان مستمری برقرار شده تامین اجتماعی قول داد این موضوع را از اداره تامین اجتماعی پیگیری كند.

 

 

منبع : ILNA.IR



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseحوادث کاربهداشتخطرکارگربهداشتخانواده‌های قربانیان پس از فاجعه یال شمالیریزش معدنیال شمالیشهرستان طبس


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5313

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

200

میهمان آنلاین

24506431

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA