یك فعال كارگری در خرم دره تشریح کرد: فقدان امنیت شغلی عامل افزایش حوادث كار

 

یك فعال كارگری در خرم دره تسلط قرارداد موقت و پیمانی در بازار كار را یكی از عوامل بروز حوادث حین كار ذكر كرد و از امنیت شغلی كارگران به عنوان مهم‌ترین عامل افزایش كیفیت محصولات تولیدی نام برد.

کاظم خلجی با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: در شرایط نامساعد اقتصادی، در حالی كه تولید با مشكلات جدی مواجه شده، امنیت شغلی كارگران بیش از هر زمان دیگری به خطر افتاده است.

دبیر خانه كارگر خرم دره ادامه داد: وقتی با بروز هر مشكلی در اقتصاد، كارگران به جهت نداشتن امنیت شغلی بیشترین ضربه را با اخراج‌شان می‌پذیرند، امنیت روانی در محیط كار سلب می‌شود. در این وضعیت، كار مستمر با دستگاه‌هایی كه كار با آنها نیازمند تمركز است بسیار خطرناك خواهد بود بطوری كه در سال گذشته شاهد بودیم آمار حوادث ناشی از كار رشد چشم‌گیری داشت و در هر روز سال به طور متوسط پنج كارگر جان خود را در هنگام كار از دست دادند.

این فعال كارگری در ادامه با اشاره به ناعادلانه بودند انعقاد قرارداد موقت یا پیمانی با كارگرانی كه ماهیت شغلی‌شان مستمر است، افزود: زمانی كه كارگر جوان مشاهده می‌كند همكارش كه سال‌های متمادی با قرارداد موقت در یک واحد تولیدی مشغول به کار بوده در یك روز تنها با اراده كارفرما شغلش را از دست می‌دهد، طبیعی است كه دیگر انگیزه‌ای برای تولید كیفی نداشته باشد.

خلجی همچنین به دستمزد مصوب سال جاری اشاره كرد و پرسید: در شرایط سخت اقتصادی كه بهای كالاهای مصرفی روزانه تغییر می‌كند، نمی‌توان از كارگران انتظار داشت با امنیت روانی زندگی خانواده خود را تامین كنند و شاهد كاهش فجایع ناشی از كار در كشور باشیم.

 

 

 

 

منبع : ILNA.IR



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseامنیت شغلیحوادث کاربهداشتخطرکارگرامنیت روانیکاردستمزد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2135

میهمان آنلاین

24559005

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA