ارتقای سطح کیفی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید علی سیداف به ضرورت استاندارسازی تولیدات گیم ایرانی در جهت حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: تنها بحث استاندارد سازی بازی در تولید بازی رایانه ای مطرح نیست بلکه تولید کنندگان گیم باید بتوانند حداقل ها را در ساخت طرح های مورد نظر رعایت کنند.
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای ایرانی تولید شده تا 50 درصد دارای مشکلات فنی بوده که با رعایت حداقل ها می توان این مشکلات را کاهش داد.

مدیر عامل شرکت سامانه های پیشرفته توچال با بیان اینکه برای عرضه بازهای رایانه ای در بازار داخلی و فرامنطقه ای باید رویکردی جدیدی را در تولید به کار گرفت ،توضیح داد: با توجه به شرایط موجود در بازار داخلی باید بازی های که در زمان کم و با بودجه اندک ساخته می شود را تولید کرد.

وی ادامه داد: طرح های بلند مدت در حوزه گیم نیازمند صرف هزینه وارتقای آستانه تحمل بوده که این امر با توجه به مشکلات اقتصادی بازدهی مناسبی را در بازار ندارد.

سیداف به ارایه بازی های ایرانی در بازارهای بین المللی اشاره کردو یادآور شد: با ارتقای سطح کیفی تولیدات ایرانی  و سرمایه گذاری درجهت جذب  بازارهای منطقه ای مانندکشورهای اسلامی می تواند بازدهی مناسبی را به همراه داشته باشد.

 مدیر عامل شرکت سامانه های پیشرفته توچال به ضرورت تربیت نیروی متخصص در زمینه بازی نامه نویسی اشاره کردو افزود: زمانی که بازی رایانه ای به عنوان صنعت معرفی شود و این حوزه توانایی رفع  مشکلات اقتصادی را داشته  باشد می توان امیدوار بود که  با ایجاد انگیزه در بین افراد علاقه مند  خلا موجود در زمینه برنامه نویسی  رابرطرف کرد.

وی برضرورت ورود بخش خصوصی در عرصه گیم تاکید کرد و گفت: بازی رایانه ای نیازمند حمایت بخش خصوصی بوده و در صورت  سرمایه گذاری این بخش می تواند به دستاوردهای مهمی دست یابد.

سیداف به حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای از تولیدات داخلی اشاره کرد و یادآور شد: برای رسیدن به خودکفایی تولید گیم نیازمند ارتقای سطح کیفی بازی ها ی داخلی هستیم.

مدیر عامل شرکت سامانه های پیشرفته توچال همچنین نبود قانون کپی رایت در کشور را از مشکلات اساسی صنعت گیم عنوان کرد.



خبرهای ایمنی سلامت بهداشتاخبارhealth newsاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار بهداشتبازی‌های رایانه‌ایارتقای سطح کیفی بازی‌های رایانه‌ای نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5873

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

88

میهمان آنلاین

24499884

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA