200 امدادگر هلال احمر آموزش امداد پزشکی در کوهستان را فراگرفتند

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: به منظور نجات جان افراد مضطر و گرفتار در ارتفاعات و مناطق صعب العبور کوهستانی 200 امدادگر و نجاتگر هلال احمر آموزش امداد پزشکی در کوهستان را فراگرفتند.ˈاحمدرضا شجیعیˈ روز جمعه20 بهمن ماه 1391 در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی معاونت برنامه ریزی و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، این دوره آموزشی با هدف ارتقا و توانمندی امدادگران و نجاتگران برای امدادرسانی به حادثه دیدگان محیط های کوهستانی و نیز آشنایی آنان با انجام عملیات امداد پزشکی در کوهستان انجام شده است.

وی گفت: با فراگیری آموزش امداد پزشکی از سوی این 200 امدادگر گروه های امداد و نجات کوهستان هلال احمر در عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی در مواردی چون اِدم ریوی (تجمع آب میان بافتی در ریه)، اِدم مغزی (تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز)، سرمازدگی، صاعقه زدگی و سقوط از ارتفاعات وارد عمل می شوند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: این گروه های امدادی همچنین در صورت اطلاع از حوادث و سوانح کوهستانی برای کوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات در مواردی چون سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات کوهستانی، هایپوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش،صاعقه و جستجو و نجات افراد در راه مانده در کوهستان به کمک کوهنوردان مصدوم می شتابند.

به گفته شجیعی پایین بودن سطح آموزش های ارایه شده به کوهنوردان و کوهپیمایان اعزامی به مناطق کوهستانی، به همراه نداشتن تجهیزات مناسب کوهنوردی، بی توجهی به شرایط جوی در ارتفاعات به خصوص در فصل پاییز و زمستان و ضعف در اطلاع رسانی از جمله مواردی است که بر شمار تلفات حادثه دیدگان ارتفاعات کوهستان روز به روز می افزاید.

وی گفت: پایین بودن ضریب ایمنی در افزایش حوادث کوهستان نقش حائز اهمیتی دارد به طوری که طبق ارزیابی های انجام شده 90 درصد از حوادث به وقوع پیوسته در کوهستان به دلیل نبود ایمنی یا نبود نیروهای کارآمد و آموزش دیده امداد پزشکی برای کوهنوردان در این مناطق رخ داده است.



اخباراخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار بهداشتاخبارقائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر200 امدادگر هلال احمر آموزش امداد پزشکی در کوهستان را فراگرفتندسازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

2664

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24491161

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA