مصرف انرژی چند صد برابر کشورهای اروپایی

در ساختمان هاي تهران

مصرف انرژي چند صد برابر کشورهاي اروپايي

رييس بنياد جهاني انرژي گفت مصرف انرژي در ساختمان‌هاي تهران چند صد برابر کشورهاي اروپايي است

 

خبرگزاري مستقل محيط زيست: رييس بنياد جهاني انرژي با بيان اينکه مصرف انرژي در ساختمان‌هاي تهران چند صد برابر کشورهاي اروپايي است افزود: مطالعات نشان داده که ايران از پتانسيل و ظرفيت بسيار بالايي براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي برخوردار است و بايد به گونه‌اي حرکت کند که به کشورهاي اروپايي برسد.

ولفانگ نيومن در هفتمين همايش مديريت سبز ايران با بيان اينکه تا سال 2030 ميلادي مصرف انرژي جهان تا 50 درصد افزايش خواهد يافت، افزود: 80 درصد از انرژي دنيا توسط کشورهاي ثروتمند و متمول جهان مصرف مي‌شود و اين در صورتي است که اين کشورها فقط 20 درصد از جمعيت دنيا را تشکيل مي‌دهند.

وي ادامه داد: واقعا تاسف بار است که حدود سه ميليارد و 700 ميليون نفر اصلا به انرژي و منابع آن دسترسي نداشته و هفت ميليون نفر جمعيت شهر نيويورک به اندازه 700 ميليون نفر از مردم افريقا انرژي مصرف مي‌کنند.

نيومن با بيان اينکه مي‌خواهيم تجارب خود را به ايران منتقل کنيم، افزود: دوست داريم که تمام سازمانها و نهادهاي ايران از اين نقطه نظر ما که صرفه جويي در مصرف انرژي حمايت کرده و مفاهيم سبز را در تک تک لايه‌هاي کشور ايران وارد کنند.

رييس بنياد جهاني انرژي افزود: آنچه که در اين سفر و سفرهاي گذشته مشاهده کرده‌ايم اين است که شور و اشتياق بين مردم ايران براي توجه به محيط زيست حاکم است و بايد در اين راه که در ارائه خدمات که در توليدات به يکديگر کمک کنيم.

وي با بيان اينکه 80 درصد از انرژي مصرفي نفت و گاز است افزود: از همين ميزان نيز 90 درصد انرژي سوخته و به دود تبديل مي‌شود و از آنجا که ايران نفت زيادي دارد، مي‌تواند در اين زمينه نقش مهمي ايفا کند.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به لزوم استفاده از فناوري‌هاي جديد در مصارف خانگي اظهار کرد: خورشيد طي هفت ساعت از شبانه روز همان قدر انرژي توليد مي‌کند که کل جهان در ظرف يک سال آنرا مصرف کند. در کشورهاي پيشرفته به صورت گسترده از روشنايي خورشيد استفاده شده و ابزاري که با اين انرژي کار مي‌کنند روز به روز زيادتر مي‌شود.

وي با اشاره به هزينه اندک استفاده از انرژي خورشيدي اظهار کرد: استفاده از اين سيستم براي کشور افريقا يا هند که انرژي کمي دارند تنها 70 يورو هزينه بر مي‌دارد بنابراين در ايران نيز مي‌شود به صورت گسترده اين صنعت را به کار برد.



مصرف فراوان انرژيمحیطمحیط زسیتصرفه جویی در مصرف انرژیجمعیتاهمیت محیط زیستانرژی خورشیدی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2102

میهمان آنلاین

24558350

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA