مرگ و مصدومیت ۸کارگر بر اثر حوادث کاری در شش روز گذشته

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert) در حادثه اول که روز ۲۲ شهریورماه در کارخانه «جی آر پی» صفاشهر استان فارس رخ داد، یک کارگر به دلیل وقوع آتش سوزی دچار حادثه سوختگی می‌شود.

مسعود هادی‌پور (فرماندار شهرستان خرم بید) با تشریح این حادثه گفت: کارخانه « جی آر پی» که به شرکت (سبز کوش خرم) شهرت دارد تولیدکننده لوله‌های الیاف شیشه‌ای است که نشتی در دستگاه ترکیب کننده مواد اولیه (رزین و الیاف) باعث آتش سوزی در این واحد می‌شود.
به گفته وی؛ کارگر مصدوم متصدی دستگاه بود. این کارگر بر اثر پرتاب مواد مذاب آتش سوزی روی سرش دچار سوختگی شدید بالای ۷۰ درصد شده که با کمک نیروی‌های امدادی هم اکنون در بیمارستان بستری است.
اما در حادثه دیگر که روز ۲۴ شهریور ماه رخ داد، دو کارگر  حین انجام کار حفر چاه در بلوار ابوذر غفاری شهر شیراز بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.
هادی عیدی‌پور (رئیس آتش نشانی شیراز) با تشریح این حادثه گفت: این حادثه برای دو کارگر تبعه افغانستان در یک چاه حدود ده متری در حالی رخ داده است که در ابتدا نفر اول در عمق جاه بر اثر وجود گاز‌های سمی بی‌حال می‌شود و نفر دوم نیز با مشاهده این حادثه اقدام به نجات همکار خود می‌کند که در نهایت هر دو جان خود را از دست می‌دهند.
همچنین در حادثه سوم که روز ۲۴ شهریورماه در استان آذربایجان شرقی رخ داد، ۴ کارگر حدود ۴۶.۶۰، ۵۵ و۳۶ساله در روستای روشت بزرگ شهرستان بناب، عجب شیر، آذرشهر و سردرود حین گردوچینی بر اثر سقوط از درخت دچار مصدمیت شدند.
اما در حادثه چهارم که زمان آن به روز (۲۴ شهریور ماه) مربوط می‌شود، یک کارگر خدماتی شهرداری همدان حین کار در یک پروژه عمرانی در همدان دچار حادثه کار شده و جان خود را از دست داد.
محمدرضا فیضی‌منش (مدیر شهرداری منطقه ۳  همدان در تشریح جزئیات مرگ پاکبان شهرداری گفت: این پاکبان برای نصب نیوجرسی به بلوار همدانی اعزام شده بود که ناگهان حین جابجایی نیوجرسی توسط چرثقیل از زیر بار عبور می‌کند که این اقدام وی باعث گرفتار شدن وی بین نیوجرسی و جرثقیل می‌شود.
وی با بیان اینکه به طور دقیق حادثه مرگ این کارگر خدماتی شهرداری همدان را مورد بررسی قرار می‌دهیم، بیان کرد: بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و هیچ‌گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.
 
 
 
HSEexpert.com
 
 


اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comمرگ و مصدومیت 8کارگرحوادث کار


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8106

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1988

میهمان آنلاین

24554036

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA