حوادث کاری منجر به فوت ۱۶ کارگر در قزوین شده است ، ضعف دستورالعمل‌ها در بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert) سیدجلیل حسینی با اشاره به حوادث کارگری در استان گفت: حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته که این میزان در حوادث منجر به فوت و قطع عضو ۵۰ درصد است و بیشترین میزان حوادث هم در کارگاه‌های ساختمانی بوده و چند حادثه سخت هم در مجموعه تولیدی روغن که زیر مجموعه نفت و گاز هستند، داشتیم.
معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: برای کاهش حوادث کارگری اقدامات مختلف و هدفمندی صورت گرفته که به کاهش حوادث منجر شود و بازرسی‌های هدفمند با اولویت واحدهای پرخطر ازجمله آن‌ها است.
وی ادامه داد: در همین راستا در کانون‌های حوادث ۹۶۸ بازرسی ساختمانی، ۳۰۷ بازرسی از معادن و ۲۱۴ بازدید از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی داشتیم که میزان بازرسی هر کدام از این موارد به ترتیب ۳۷.۱۶ و ۳۹ درصد افزایش داشته است.
این مسئول بیان کرد: برای کارگاه‌هایی که ماهیت کار شبانه دارند هم بازرسی شبانه اضافه شده، همچنین برنامه‌های آموزشی هم اجرا شده و انجمن ایمنی فعال شده است.
 
صدور بیش از شش هزار ابلاغ رفع نقص در کارگاه‌های قزوین
وی عنوان کرد: در سال جاری همچنین ۶ هزار و ۸۴ ابلاغ رفع نقص صادر کردیم که ۳۶ درصد افزایش داشت.
حسینی درباره بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها گفت: در این حوزه ضعف آیین‌نامه داریم چراکه ضرورت داشتن مسئول ایمنی در کارگاه‌ها لغو شده و درحال حاضر در این حوزه الزام قانونی وجود ندارد.
وی ادامه داد: برای کارگاه‌ها و کارفرمایان متخلف ابلاغیه صادر می‌شود و درصورت‌عدم رفع نقص به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و در این راستا، امسال بیشترین تعداد را نسبت به سال‌های گدشته داشتیم و تقریبا حدود ۳۵ بنگاه اقتصادی به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار به مراجع قضایی معرفی شده و ۶ کارگاه ساختمانی هم پلمب شد.
 
 
 
 
HSEexpert.com
 

 



اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comحوادث کاریفوت 16 کارگرقزوین


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4473

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

283

میهمان آنلاین

24498484

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA