رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert) در هفته گذشته بشرویه استان خراسان جنوبی با زلزله های ۲.۵ ، ۲.۷، ۲.۸،، ۲.۹، ۲.۹، ۳.۱، ۳.۵ لرزید. ضمن آنکه سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴ ریشتر و فین استان هرمزگان زمین‌ لرزه‌هایی به بزرگای ۴ و ۴.۳ ریشتر را تجربه کردند.
در شهر سرخه استان سمنان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳، ۲.۵ و آرادان استان سمنان زلزله ای به بزرگای ۳.۱ به ثبت رسید. در خورموج استان بوشهر نیز زلزله ای به بزرگای ۳.۹ رخ داد.
 
جزئیات زمین‌لرزه های هفته گذشته به این شرح است:
 
شنبه ۳ دی
 
بشرویه استان خراسان جنوبی بعد از زلزله های ۲.۵ و ۲.۹، با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید.
دوزه استان فارس با زمین‌ لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری دوزه، ۲۶ کیلومتری میمند و ۳۱ کیلومتری قیر این استان گزارش شد.
سرخه استان سمنان در این روز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری زمین را تجربه کرد که کانون آن در ۴۰ کیلومتری سرخه، ۵۷ کیلومتری سمنان و ۶۳ کیلومتری آرادان بوده است.
در منطقه فین استان هرمزگان نیز زمین‌ لرزه ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در  ۳۵ کیلومتری فین، ۳۶ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۱ کیلومتری تخت این استان گزارش شد.
 
یکشنبه ۴ دی
 
بشرویه استان خراسان جنوبی با زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری، ۳.۶ در عمق ۶ کیلومتری، ۴.۳ در عمق ۸ کیلومتری زمین، لرزید.
در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۹، سرخه استان سمنان زلزله ۲.۵ و در دلوار استان بوشهر زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.
در خورموج استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۶ کیلومتری خورموج، ۲۱ کیلومتری بوشکان و ۲۱ کیلومتری کلمه این استان گزارش شد.
 
دوشنبه ۵ دی
 
در دوزه استان فارس زمین‌ لرزه ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۱ کیلومتری دوزه، ۲۵ کیلومتری قیر و ۲۸ کیلومتری میمند این استان بوده است.
سیرچ استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری سیرچ، ۲۰ کیلومتری گلباف و ۲۱ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.
در بشرویه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ رخ داد و آرادان استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۵۳ کیلومتری آرادان،۶۲ کیلومتری گرمسار و ۶۴ کیلومترس سرخه است استان به ثبت رسید.
در بردسیر استان کرمان زلزله ۲.۶، در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۹،در منطقه لالی استان خوزستان زلزله ۲.۷، در قیر استان فارس زلزله ۲.۸، در گوریه استان خوزستان زلزله ۲.۹، در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۹ و در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۹ رخ داد.
محمله استان فارس با زمین‌ لرزه ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری محمله، ۲۳ کیلومتری خنج و ۲۹ کیلومتری علامرودشت این استان بوده است.
 
سه شنبه ۶ دی
 
در بشرویه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، در خامنه استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۸، در بیضا استان فارس زلزله ۲.۸، در سرجنگل استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹ به وقوع پیوست و دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در یک کیلومتری دوگنبدان، ۳۶ کیلومتری باشت و ۴۳ کیلومتری چرام این استان گزارش شد.
گردکشانه استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۶ کیلومتری گردکشانه، ۱۲ کیلومتری پیرانشهر و ۲۵ کیلومتری نقده این استان گزارش شد.
 
چهارشنبه ۷ دی
 
در سیرچ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ رخ داد که عمق آن در ۶ کیلومتری و کانون رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری سیرچ، ۱۸ کیلومتری اندوهجرد و ۲۶ کیلومتری گلباف بوده است.
اسفراین استان خراسان شمالی نیز در این روز با زلزله ۲.۸ لرزید.
فین استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۰ کیلومتری فین، ۳۳ کیلومتری فارغان و ۴۶ کیلومتری حاجی آباد این استان گزارش شد.
 
پنج شنبه ۸ دی
 
در محمله استان فارس زلزله ۲.۵، در بشرویه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷،در یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۵ و در رابر استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.
 
جمعه ۹ دی
 
در منطقه مسجدسلیمان استان خوزستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.
 
 
 
 
 
 
HSEexpert.com
 
 
 
 


اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comجزئیات زمین‌ لرزه هایهفته گذشته


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5344

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24481514

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA