انفجار کارخانه مواد شیمیایی در شهر صنعتی شکوهیه قم

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert) عباس شیری گفت : انفجار کارخانه مواد شیمیایی در ساعت ۱۶ عصر دیروز در شهر صنعتی شکوهیه قم رخ داد که متاسفانه جان ۴ کارگر را گرفت و ۷ کارگر زخمی شدند که در بین آنها دو زن هم دیده می‌شوند. مجروحان بلافاصله به بیمارستان نوکویی فرقانی منتقل شدند اما هنوز وضعیت خوبی ندارند
آنطور که منابع محلی گزارش داده‌اند، شدت انفجار در این کارخانه به حدی بوده که آتش سوزی در سه واحد سوله کارخانه گسترده و به آنها خسارت وارد کرده است.
این فعال کارگری یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی را ساختار ضعیف نظارت بر ایمنی کارگاه‌ها دانست و افزود: متاسفانه گفته می‌شود این کارخانه چندین بار از سوی مسئولان مربوطه اخطار دریافت کرده است اما از یک طرف بی‌توجهی به اخطارها و از طرف دیگر جدیت نداشتن در برخورد با متخلفان، عواقب غیرقابل جبرانی در پی دارد که در نهایت جان کارگران را به خطر می‌اندازد.
وی با بیان اینکه پیش از این کارخانه یکبار در سال ۹۸ دچار آتش سوزی شده بود و سه کارگر جان خود را از دست داده بودند، افزود: به نظر می‌رسد ساختار ضعیف نظارت بر ایمنی کارگاه‌ها یکی از معضلاتِ بازار کار ایران است. نگاهی گذرا به آمار نه چندان دقیق حوادث کار در ایران نشان از عدم وجود نظارتی جدی و هدفمند بر قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت محیط کار دارد. در کنار حوادث لحظه‌ای که باعث مرگ یا مصدومیت و از کار افتادگی کارگران می‌شود، بحث جدیت نداشتن مسئولان مربوطه برای جلوگیری از فعالیت این واحدهای پرخطر موجب شده جان کارگران همواره به خطر افتد.
 
 
 
 


اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comانفجارشهرصنعتیقم


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

3704

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

62

میهمان آنلاین

24479874

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA