پیشگیری از بیماری های عفونی بوسیله رعایت بهداشت دست

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert) در متن پیام کمال حیدری، آمده است: بزرگداشت روز جهانی بهداشت دست در پنجم ماه می برابر با پانزدهم اردیبهشت در تمام کشورهای جهان، پیام ساده اما بسیار مهمی را برای سیاستگذاران، مدیران بهداشت، تیم تخصصی سلامت و عموم جامعه دارد و آن این است که با اقدامات ساده ای مثل بهداشت دست می‌توان از جان افراد حفاظت نمود.

بهداشت دست الفبای رفتارهای بهداشتی محسوب می‌شود و نه تنها در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های عفونی مؤثر است بلکه اثرات مطلوبی بر روی نشاط اجتماعی و سلامت روان افراد و جامعه دارد.

در دوران پاندمی کرونا بر روی بهداشت دست نیز همانند ماسک زدن و واکسیناسیون تاکید می‌شد و امروز مردم همگی به اهمیت سلامتی و بهداشت دست واقف هستند.

آموزش همگانی و ترویج رفتارهای بهداشتی پایه و اصولی مانند بهداشت دست که از وظایف مهم دست اندرکاران سلامت کشور است موردتوجه جدی قرار گیرد، لذا در این راستا پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت، همگام با پیشگامان دیگر سلامتی کشور همانند هلال احمر، حوزه علمیه، آموزش و پرورش بار دیگر روز جهانی بهداشت دست را بزرگ می‌شمارند و با برگزاری پویش «همراه شو، به سوی سلامتی، با شستشوی دست» در اهمیت بهداشت دست بر حفظ جان افراد تاکید می‌نمایند.

 

HSEexpert.com



اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comبیماری عفونیبهداشت دست


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4725

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

207

میهمان آنلاین

24505843

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA