کشف جهش‌هایی مرموز از ویروس کرونا

 به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert)محققان اظهار کردند: تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این جهش‌ها می‌تواند تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان باشد.
 
آنان این جهش‌ها را «دودمان مرموز» نامیده‌اند که همچنان در فاضلاب شهر یافت می‌شود.
 
مونیکا تروجیلو، میکروبیولوژیست کالج اجتماعی کوئینزبورو و محقق این تحقیق، گفت: در این مرحله آنچه می‌توانیم بگوییم این است که همه جا را بررسی کرده‌ایم اما دودمان‌های مرموز را در پایگاه‌های داده انسانی پیدا نکرده‌ایم. 
 
آنها نمونه‌های فاضلاب را از ۱۴ تصفیه‌خانه مختلف در شهر نیویورک جمع‌آوری و در ژانویه سال ۲۰۲۱ توالی‌یابی هدفمند این نمونه‌ها را با تمرکز روی بخشی از ژن پروتئین اسپایک ویروس آغاز کردند.
 
با توجه به این یافته‌ها تشخیص این دودمان می‌تواند به شناسایی منشا سویه احتمالی بعدی نگران‌کننده سارس کو ۲ کمک کند.
 
او بیان کرد: ویروس سارس کوو ۲ در مدفوع افراد وجود دارد و می‌توان آن را توسط آزمایش RT-qPCR در فاضلاب(مرتبط با حجم نمونه در حوضچه‌های فاضلاب) شناسایی کرد. در نتیجه شهرداری‌ها و سازمان‌های بهداشت عمومی از نظارت بر فاضلاب به‌ عنوان ابزار بهداشت عمومی برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد مداخلات کووید ۱۹ استفاده می‌کنند.
 
محققان در این باره خاطرنشان کردند: توالی‌یابی هدفمند می‌تواند پوشش بالایی از مناطق اپیدمیولوژیک اطلاعاتی ژنوم را ایجاد کند و مهم‌تر از همه می‌تواند نشان دهد که کدامیک از آن به هم مرتبط است؛ بنابراین امکان ردیابی سویه‌های نگران‌کننده ویروس سارس کوو ۲(VOC) در جوامع را فراهم می‌کند.
 
HSEexpert.com

 



اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comمرجع متخصصان سلامتایمنیhse newsویروسcoronaجهش های مرموز


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8096

تعداد اعضا

1897

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24490394

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA