آلودگی نفتی در تالاب هورالعظیم تکذیب شد

محمدجواد اشرفی درباره ویدیوی منتشر شده از جریان نفت در تالاب هورالعظیم، توضیح داد: این ویدیو مربوط به میدان یاران در شمال تالاب هورالعظیم بوده است.
 
وی افزود: جریان چاه شماره یک یاران به منظور پیشگیری از قطع تولید چاه و حفظ تولید صیانتی از میدان مشترک  به صورت موقت به سمت گودال سوخت، برای تثبیت فشار بوده است.
 
اشرفی اضافه کرد: این چاه به دلیل فشار پایین جریانی با جریان مستقیم به سمت کارخانه بهره برداری، تولیدی نمی‌شود و مقرر شده با نصب تجهیزات تفکیک‌گر سیار از این چاه تولید مستمر انجام شود.
 
وی اظهار داشت: این فیلم، جریان چاه با نرخ تولید محدود به سمت گودال سوخت را نشان می‌دهد و به دلیل پیشگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه سوزانده نشده و نفت جریان داده شده به گودال تا زمان نصب و راه اندازی تفکیک‌گر سیار با تانکر به واحد بهره برداری منتقل و بازیافت می‌شود.
 
به گفته وی، گودال سوخت ایزوله بوده و نشت نفت به هور صورت نگرفته است.
 
بر اساس این گزارش، اخیرا ویدیویی از جریان نفت در یک گودال آب منتشر شده بود که برخی کاربران آن را نشت نفت در حوضچه پرورش ماهی در خرمشهر عنوان کرده بودند که با اطلاعات دریافت شده، همخوانی ندارد.
 
تالاب هورالعظیم در جنوب غرب کشور در مرز ایران و عراق قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو سوم دیگر در کشور عراق واقع شده است. حدود هشت هزار هکتار از این تالاب در سال ۱۳۸۷ برای اکتشاف و استخراج نفت به وزارت نفت واگذار شد. در حال حاضر میادین آزادگان، یاران و یادآوران در تالاب هورالعظیم فعال هستند.
 
 
شرکت ملی نفت ایران
 
 


شرکت ملی نفت ایرانniocتالاب هورالعظیمآلودگی نفتی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2259

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

6

میهمان آنلاین

24496270

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA