میل به غذا در افرادی که تست کرونایشان مثبت است

در شرایط بیماری کرونا (کووید-19)، نکته مهم این است فرد بیمار باید تلاش کند تا تعادلی میان غذاها و نوشیدنی های خوب ایجاد کند که این، باعث سرعت بخشیدن به بهبود شرایط و ریکاوری او شود. این بدین معنی است که به خوردن و نوشیدن مرتب ادامه دهد، هرچند میزان آن کم باشد.

 

اینجا نکته هایی ذکر می شود که در شرایط کم اشتهایی مورد استفاده قرار گیرد:

به طور مرتب و زمانبندی شده در طول روز غذا میل کنید

سعی کنید هر یکی دو ساعت چیزی میل کنید. برنامه روزانه را برای 3 وعده اصلی و 3 میان وعده تنظیم کنید. ضروری نیست که وعده های اصلی پر و سنگین باشند، به این معنی که می توانید بنا به میزان اشتهایتان از یک ساندویچ کوچک و یا نان و پنیر هم بهره ببرید.

 

بزرگترین وعده غذایی تان را در زمانی که بیشترین اشتها را دارید میل کنید

ممکن است برخی حس کنند که مثلا صبح اشتهای بیشتری دارند که رفته رفته در طول روز کاهش پیدا می کند. این افراد باید بجای شام مفصل، صبحانه شاهانه تری داشته باشند.

 

از غذاهای پر انرژی استفاده کنید

در زمانی که بیماری شما کووید-19 تشخیص داده شده، غذاهای رژیمی و کم چرب و کم کالری و امثال آنها را فراموش کنید! چرا که بدن شما باید توانایی مقابله با بیماری را داشته باشد. در نتیجه، از غذاهای پرکالری استفاده کنید تا جبران زمانهایی باشند که اشتهای کمی دارید. بطور مثال: روغن های مفید و لبنیات، شامل ماست، کره، خامه، شیر و پنیر.

 

 

غذاهای پروتئین دار را در تمامی وعده ها بگنجانید

پروتئین باعت ترمیم بافت ها و عضلاتی می شوند که تحت تأثیر بیماری کرونا تضعیف شده اند. از غذاهای با پروتئین بالا می توان مرغ، تخم مرغ، گوشت، ماهی، پنیر و مغزی جات را نام برد.

 

به نوشیدن مایعات در طول روز اهمیت دهید

بیماران عفونی بیشتر از حالت عادی نیاز به مایعات دارند. انشان بطور عادی نیاز به 8 لیوان آب در طول روز دارد. در نتیجه، شما به سبب تب احتمالی و ضعف عمومی، احتمالا نیاز بیشتری هم خواهید داشت؛ گرچه بهتر است نوشیدن را در زمانهایی جز زمان وعده های غذایی داشته باشید. نوشیدنی های کم کالری نظیر آب، چای و قهوه شما را سیراب می کنند؛ اگرچه نوشیدنی هایی که شیر جزئی از آنهاست، در این زمان گزینه بهتری هستند.

 

غذاهایی میل کنید که حس بهتری به شما می دهند

هیچ ایرادی نیست اگر چند نوع خاص غذا را چندین بار میل کنید. 

 

از غذاهای آماده استفاده کنید

اگر حال و حوصله پخت و پز ندارید، یخچال و کابینت های آشپزخانه را از غذاهای آماده مفید مثل تن ماهی و سوپ های آماده پر کنید تا در زمان گرسنگی و اشتها داشتن، نیازی به صرف زمان و انرژی زیادی نباشد. ضمنا، سبزیجات و میوه جات را از قلم نیندازید.

 

مد نظر داشته باشید که - فارغ از در نظر گرفتن میزان وزنتان در ابتدا - کم شدن وزن در اثر بیماری یک نکته هشدار دهنده است. اگر ترازوی خانگی دارید، پیشنهاد می شود که وزن خود را از زمان بیمار شدن زیر نظر بگیرید و در صورت مشاهده تغییرات محسوس، مسئله را با متخصصان مربوطه در میان بگذارید.

 

hse.ie

 



تست کروناکم اشتهایی در زمان کروناتغذیه مناسب کروناکووید 19COVID 19کروناکرونا ویروسویروس کروناcorona virusاخبار کرونااخبار سلامتاخبار تغذیهتغذیه مناسب


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

3605

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

169

میهمان آنلاین

24497616

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA