تشکر ویژه دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از ایران به دلیل اجرای غربالگری کرونا

دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست مجازی با دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، مدیر دفتر و وزرای کشورهای عضو مدیترانه شرقی اظهار داشت: در این گزارش مطرح شد که پس از 18 روز از نشست قبلی تا امروز، با لطف خدا، همت همکاران مان و همه دستگاه هایی که به ما کمک کردند، توانستیم آمار مبتلایان جدید روزانه را 53 درصد و مرگ و میرها را نیز 30 درصد کاهش دهیم.
 
وی افزود: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشور جمهوری اسلامی ایران برای اجرای شیوه غربالگری کرونا برای بیش از 70 میلیون نفر از مردم کشور، تشکر ویژه ای کرد چون این طرح، تاثیرات بسیار زیادی در کاهش بیماری و شکستن حلقه انتقال و کاهش مرگ و میرها در کشور داشته است. 
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ما و همکاران مان به دلیل اینکه توانستیم در زمان تحریم های ظالمانه، افتخار بزرگی برای کشور به دست آوریم و در عرصه جهانی به عنوان کشور موفق مطرح شویم، جای افتخار و غرور دارد و از سازمان جهانی بهداشت خواستیم که تحریم های ظالمانه که به عنوان یک حلقه تنگ بر اقتصاد و سلامت ایران فشار وارد می کند، شکسته شود و این سازمان در این روند، تاثیرگذار باشد. 
 
دکتر نمکی تاکید کرد: از سازمان جهانی بهداشت خواستیم که به ویژه در کشورهای منطقه که در توسعه زیرساخت ها و ادغام فعالیت ها در نظام بهداشتی و مراقبت های بهداشتی اولیه و پوشش همگانی سلامت، گام های موثری برداشته شود. 
 
وی گفت: فردا نشست بزرگ تری به صورت مجازی برگزار می شود و در آن، کل وزرای بهداشت کشورهای دنیا با سازمان جهانی بهداشت در ژنو، حضور دارند و از هر 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت، یک کشور موفق، از اقدامات خود گزارش می دهد و این افتخار نصیب ایران می شود که به عنوان سرباز کوچک جمهوری اسلامی ایران بتوانم از منطقه مدیترانه شرقی گزارش موفقیت های ایران در مبارزه با کرونا را به سایر کشورها، ارائه کنم.
 
 
 
وزارت بهداشت
 
 


وزارت بهداشتدکتر سعید نمکیکووید 19COVID 19کروناکرونا ویروسویروس کروناcorona virusاخبار کرونااخبار سلامتWHOدبیرکل سازمان جهانی بهداشتسازمان جهانی بهداشتویدئوکنفرانس


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8244

تعداد اعضا

2077

بازدید امروز

5886

بازدید دیروز

1

متخصصین آنلاین

0

میهمان آنلاین

25097831

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA