ایجاد فرصت‌های شغلی با اجرایی شدن طرح‌های جدید در مناطق نفت‌خیز جنوب

احمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شركت ملی نفت ایران، گفت: با اجرایی شدن بسته های متعدد طرح افزایش و نگهداشت توان تولید، به تدریج شاهد ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتری در مناطق نفت‌خیز خواهیم بود.
 
وی تصریح كرد: تاكنون تنها از محل اجرای ۶ بسته نخست این طرح (علاوه بر اشتغال غیر مستقیم قابل توجه) افزون بر ۱۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در پروژه‌های مرتبط با میادین كبود، منصوری آسماری، رامشیر، نرگسی، لالی آسماری و گچساران خامی مشغول به كار شده اند.
 
 
فعالیت ۸۰ دکل حفاری با شروع فاز اجرایی تمام بسته‌های کاری 
 
محمدی افزود: با شروع فاز اجرایی تمام بسته‌های کاری این طرح، حدود ۸۰ دکل حفاری مشغول فعالیت خواهند شد که این امر نیز افزایش چشمگیر اشتغال را در پی خواهد شد؛ همچنین بر اساس سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت، پیمانکاران این طرح ملزم به استفاده حداکثری از نیروی انسانی بومی و کالای ساخت داخل هستند. 
 
وی ادامه داد: به دلیل وجود پروژه های متعدد توسعه ای در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، اشتغال زایی خوبی شکل می گیرد و به هیچ وجه بحث بیکار کردن احدی از نیروها در منطقه مطرح نیست.
 
مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیزجنوب، نیروی انسانی را یکی از اولویت‌های اصلی این شركت دانست و افزود: در سال جاری در کنار برنامه های پیشبرد اهداف تولیدی، برنامه های گوناگونی نیز برای بهبود وضعیت شاغلان داریم. ساماندهی معیشت همکاران غیررسمی با کمک وزارت نفت در حال پیگیری است؛ اختصاص بودجه لازم جهت تعمیر منازل سازمانی و مجتمع های اداری با موافقت شرکت ملی نفت ایران دنبال می شود. نگهداشت سرمایه‌های فکری و انسانی برای شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب از اهمیتی دو چندان برخوردار است.
 
محمدی با اشاره به برنامه‌های شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال پیش رو، گفت: برنامه‌های این شركت با پیش فرض تداوم وجود ویروس كرونا تدوین شده است.
 
 
دو محور اصلی برنامه‌های مناطق نفتخیز جنوب در سال ۹۹
 
وی تصریح كرد: طرح افزایش و نگهداشت توان تولید و حداکثرسازی ساخت داخل کالا و مواد مصرفی در صنعت نفت، دو محور اصلی برنامه های شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای سال ۹۹ هستند. علاوه بر این، با اجرای فاز اول طرح توسعه مخازن خامی،  تولید مایعات گازی در این شرکت افزایش خواهد یافت.
 
محمدی گفت: پس از بحث و بررسی های کارشناسی و فنی فراوان تصمیم گرفته شد در شیوه حفاری چاه‌ها تجدید نظر شود و این کار قطعا در راستای افزایش بهره وری در این حوزه صورت می‌گیرد.
 
وی با تاكید بر اهمیت مدیریت درست هزینه ها، اظهار کرد: با توجه به شرایط به‌وجود آمده، وظیفه داریم ضمن مدیریت و کنترل هزینه ها، برنامه‌ریزی لازم جهت به سرانجام رساندن طرح ها و پروژه‌های اولویت‌دار را انجام دهیم.
 
 
اجرای پروژه‌ها با رعایت حداکثری نکات بهداشتی و دستورالعمل‌ها
 
مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیزجنوب با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: به دلیل شیوع این ویروس و ناشناخته بودن آن، به هرحال محدودیت هایی به وجود آمده است. اما با توجه به الزامات تولیدی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به ویژه در بخش عملیاتی، با رعایت حداکثری نکات بهداشتی و ایمنی و دستورالعمل های مرتبط صادر شده از سوی وزیر نفت و پیگیری های مستمر ستاد کرونا شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های بهره برداری تابعه، فعالیت ها به صورت ایمن و پایدار ادامه می یابد.
 
وی با اشاره به شعار سال ۹۹ و اهمیت جهش تولید، بیان کرد: اقدامات اصلی در این راستا مشخص شده است؛ تولید ایمن و پایدار نفت و ارسال به مبادی صادرات و پالایشگاه‌ها، افزایش خوراک پتروشیمی‌ها و حداکثرسازی کالا و مواد ساخت داخل، ۳ بعد اصلی در نظر گرفته برای تحقق این شعار در سال جاری هستند.
 
 
 
شرکت ملی نفت ایران
 
 


شرکت ملی نفت ایرانniocاحمد محمدیشركت ملی مناطق نفتخیز جنوبمدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوبکووید 19COVID 19کروناکرونا ویروسویروس کروناcorona virusاخبار کرونااخبار نفتفرصت های شغلیاستخدام نفتاستخدام HSE


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

6069

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24500080

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA