طرح ترافیک در تهران اجرا نمی شود

دکتر سعید نمکی عصر امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر، گفت: مرحله اول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را با ارزیابی و غربالگری بیش از ۷۰ میلیون از جمعیت کشورمان با موفقیت به سرانجام رساندیم و جا دارد از تمامی دست اندرکاران، از جمله همکارانم در نظام سلامت، سازمان ها، نهادها، وزارتخانه ها و رسانه ها که در این زمینه همراهی کردند، تشکر کنم. 
 
وی افزود: این مرحله را با اقداماتی نظیر بیماریابی و پیدا کردن موارد مثبت علامت دار در کشور پیش بردیم و در حال آغاز کردن مرحله دوم با سه هدف بزرگ هستیم که اولین و اصلی ترین هدف، اجرا و نظارت بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند با کمک همان نیروهایی که در مرحله اول در کنار ما بودند، است.
 
وی گفت: همچنین، به دنبال پیدا کردن افراد بدون علامت که با افراد مبتلا به کرونا در ارتباط بودند، هستیم. این غربالگری ها با افزایش تست های تشخیصی امکان پذیر است.
 
وی با بیان اینکه انجام تست ها به دو صورت انجام خواهد شد، گفت: اولین روش، اندازه گیری آنتی بادی در افرادی است که ایمن شده اند، به این افراد درجه یا گریتی خواهیم داد که به عنوان افراد سالم و بدون مشکل می توانند وارد جامعه شوند و حتی اگر فاصله گذاری را رعایت نکنند، دچار مشکلی نخواهند شد. روش دوم نیز انجام تست های غیرسرولوژیک مانند پس سی ار برای شناسایی افراد مبتلا و افرادی که هنوز مبتلا نشده اند، است. 
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از اهداف ما، پیگیری افراد مثبتی که در مرحله اول شناسایی شده اند، است و تا بهبودی کامل این افراد را همراهی خواهیم کرد. 
 
دکتر نمکی خاطرنشان کرد: مرحله اول فاصله گذاری هوشمند را با بازگشایی کسب و کارهای کم خطرتر آغاز کرده ایم. در این زمینه پروتکلی با تلاش و همکاری بیش از 70 نفر از همکارانم در هفته های گذشته تدوین شد. این پروتکل ها در سامانه ها قرار گرفته و از تمام کسبه می خواهم در این سامانه ثبت نام کنند تا ما اطلاعات آنها را داشته باشیم و آنها نیز از ما کد مخصوصی دریافت کنند تا به این صورت بتوانیم گفتمان دوسویه ای را با آنها داشته باشیم. 
 
وی گفت: امروز در خدمت رییس جمهور محترم و تعدادی از وزرا بودیم، آقای رییس جمهور بر این موضوع که سلامت مردم اولین اولویت کشور است، تاکید داشتند. در این جلسه مطرح شد که بازگشایی برخی کسب و کارها به معنای اجبار کسبه برای فعالیت نیست و اگر استاندار محترم یا مسئولین استانی در هر استان تشخیص دهند که بازگشایی ها منجر به مشکلات اصناف می شود، با همکاری و هماهنگی شورای اصناف استان ها می توانند به این توافق برسند و با رضایتمندی دو طرفه کار را به تعویق بیندازند، یعنی بازگشایی برخی کسب و کارها فقط به معنای اجازه است نه اجبار. لذا استان ها برحسب ضرورت اقدام به بازگشایی کسب و کارها کنند. 
 
دکتر نمکی درخصوص طرح ترافیک در تهران بزرگ و کلانشهرها گفت: در آخرین نشستی که در وزارت کشور برگزار شد، اجرای طرح ترافیک را از تهران برداشتیم و علتش این بود که وسیله نقلیه شخصی در شرایطی که ما وسایل نقلیه عمومی مان برای رعایت فاصله گذاری ها کافی نیست، یکی از مطمئن ترین شیوه ها برای رعایت این فاصله است و باید مردم را برای اجرای فاصله گذاری هوشمند به استفاده کمتر از وسیله نقلیه عمومی و استفاده بیشتر از وسیله نقلیه شخصی تشویق کنیم.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: به همین دلیل در ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شد که طرح ترافیک درحال حاضر اجرا نشود و مصوبات ستاد نیز لازم الاجرا است. طرح ترافیک را نه امروز و نه در روزهای آتی، قابل اجرا نمی دانیم. لذا، چیزی به نام طرح ترافیک در حال حاضر نداریم و افراد با وسیله نقلیه شخصی می توانند تردد کنند. اما چنانچه راهبندان شدید به وجود آید، تصمیم جدیدی گرفته و تجدید نظر خواهیم کرد.
 
دکتر نمکی در پایان تاکید کرد: مردم از اینکه نسبت به روزهای گذشته در فضای مطلوب تری قرار گرفته ایم، مطمئن نباشند، چراکه هنوز در مورد بیماری کرونا در کشور احساس خطر می کنیم و مشکلات عدیده ای پیش رویمان قرار دارد. چنانچه مردم با خیال راحت و بدون درنظر گرفتن نکات و توصیه های بهداشتی به فعالیت بپردازند، در فاز سخت و سنگین دیگری دچار خواهیم شد. بنابراین مردم همچنان باید در ترددها احتیاط کرده و ماندن در منزل را ادامه دهند.
 
 
 
وزارت بهداشت
 
 


وزارت بهداشتدکتر سعید نمکیکووید 19COVID 19کروناکرونا ویروسویروس کروناcorona virusاخبار کرونااخبار سلامتتهرانطرح ترافیک تهرانفاصله گذاری اجتماعیوسیله نقلیه شخصیتهران بزرگ


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5162

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

291

میهمان آنلاین

24499173

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA