کمک به حیات وحش/ مهربانی با طبیعت

 با توجه به بارش سنگین برف در هفته گذشته، برودت هوا و بروز یخبندان دسترسی حیات وحش به خصوص (پرندگان و پستانداران) به مواد غذایی و پناهگاه با مشکل روبه رو شده است.

حیوانات نیازمند یاری و مهربانی ما هستند و با آن‌ها مهربان باشیم. به همین منظور احتمال نزدیکی حیوانات به مناطق مسکونی روستایی و شهری شدت گرفته است.

 لذا بدینوسیله از مردم فهیم و عموم دوستداران محیط زیست و حیات وحش این شهرستان درخواست می‌شود در صورت مشاهده شدن این قبیل حیوانات از انجام هر گونه اقدامات خشونت آمیز علیه حیوانات خودداری کنند.

در صورت مشاهده کردن شکار یا آزار حیوانات علیه گونه‌های جانوری سریعا مراتب را به یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد و محیط بان‌های مناطق گزارش دهند تا در اولین فرصت پیگیری شود.

 در ماه گذشته چندین مورد روباه به محلات مسکونی روستایی پناه آورده بودند که با توجه به سرد شدن هوا، بارش برف و کمبود طعمه در فصل زمستان گزار‌شهایی از پناه بردن حیوانات به حاشیه و داخل شهر گزارش می‌شود که این موضوع نیز برای انسان‌ها و دام‌های اهلی خالی از خطر نیست.

 در صورت دیدن این گونه حیوانات از آزار و اذیت آن‌ها خودداری کنند و دانه، علوفه و مواد غذایی اضافی خود را در حاشیه روستا‌ها برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

 



اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیکمک به حیات وحش/ مهربانی با طبیعت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8244

تعداد اعضا

1836

بازدید امروز

5886

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

25097590

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA