شناسایی یک منبع احتمالیِ شیوع کروناویروس

نتایج مطالعات و آزمایشات تازه پزشکی نشان می‌دهد که پانگولین‌ها (گونه‌ای پستاندار فلس‌دار) می‌توانند منبعی بالقوه برای شیوع کروناویروس باشند.
 
 کارشناسان سلامت می‌گویند: منشا اصلی کروناویروس جدید، خفاش‌ها هستند اما احتمالا این ویروس از طریق یک میزبان، که یک گونه جانوری دیگر است به انسان‌ها منتقل می‌شود.
 
 کروناویروس کشنده‌ای که اخیرا در چین شیوع گسترده داشته ممکن است از خفاش‌ها و سپس از طریق قاچاق غیرقانونی پانگولین‌ها به انسان منتقل شود.
 
پانگولین‌ها تنها گونه‌های پستاندار فلس‌دار هستند که در برخی کشورهای آسیایی کاربرد خوراکی و دارویی دارند. این حیوانات به میزان بالایی در کشورهای آسیایی قاچاق می‌شوند و این
 
درحالیست که طبق قوانین بین‌المللی شکار آن‌ها غیرقانونی است.
 
به گزارش محققان توالی ژنوم‌های گونه جدید کروناویروس گرفته شده از پانگولین‌ها ۹۹ درصد با موارد مشاهده شده در افراد مبتلا به کروناویروس شباهت دارد.
 
به گفته آنها بررسی‌ها حاکی از آن است که پانگولین‌ها می‌توانند منبعی بالقوه‌ برای شیوع کروناویروس باشند.
 
به گزارش اسکای نیوز، هرچند متخصصان دانشگاه هنگ‌کنگ اظهار داشتند هنوز نمی‌توان به طور قطع نقش پانگولین‌ها را در انتقال کروناویروس تایید کرد.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیشناسایی یک منبع احتمالیِ شیوع کروناویروس.کرونا.ویروس


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4898

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

202

میهمان آنلاین

24506016

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA