بی‌توجهی به حوادث کار در سامانه جامع روابط کار/ حوادث کار هنوز لاپوشانی می‌شوند

 چندی پیش (۲۸ دی) اعلام شد که امکان ثبت شکایت در سامانه جامع روابط کار در ۲۰ استان فراهم شده و به زودی کارگران و کارفرمایان در استان‌های دیگر هم امکان ثبت شکایت در این سامانه را پیدا می‌کنند. سامانه جامع روابط کار جهت تحقق دولت اکترونیک ایجاد شده و مسئولان وعده می‌دهند با عملیاتی شدن زیرسامانه‌های مختلف آن شفافیت در حوزه کار بیشتر می‌شود.
 
 ۲۴ شهریور امسال بود که کوروش یزدان (مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار) گفت: ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار برای دریافت خدمات غیرحضوری در دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور آغاز شده است.
 
او با اشاره به اینکه با راه‌اندازی «سامانه جامع روابط کار» تقریبا تمامی خدمات حوزه روابط کار به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه خواهد شد، گفت: در این راستا تاکنون ۴۷ زیرسامانه پیش‌بینی شده که در مرحله راه‌اندازی و اجرا قرار دارند.
 
سهم ایمنی کار از سامانه جامع
 
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده است که حوادث کار در شش ماه اول امسال ۸۹۸ قربانی گرفته است. این رقم به معنای افزایش ۷.۴ درصدی مرگ و میر‌های ناشی از حوادث کار نسبت به مدت مشابه سال قبل است. با وجود این، برخی کارشناسان و فعالان کارگری آمار ارائه شده را قابل استناد نمی‌دانند. واقعیت این است که بسیاری از حوادث کار در ایران به ویژه آن حوادثی که فوتی یا مصدومیت شدید ندارند، ثبت نمی‌شوند یا در صورت ثبت شدن، تجمیع نمی‌شوند. بر این اساس است که فعالان کارگری خواستار ایجاد سامانه‌ای جامع برای ثبت حوادث کار هستند.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیحوادث


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

6076

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

14

میهمان آنلاین

24482246

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA