دانستنی های لازم در مورد آنفولانزای سال 98 / راه های پیشگیری از آنفولانزا

 
معاون بهداشتی وزارت بهداشت خطاب به معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی خواستار اطلاع رسانی بیشتر و سریع تر در مورد آنفلوانزا شد.
 
 علیرضا رئیسی، در حاشیه مراسم رونمایی از دوره آموزش پودمانی مجازی پزشک خانواده، گفت: آنفلوانزای سال ۹۸ دو ویژگی خاص دارد که آن را از آنفلوانزای دو سال گذشته متمایز می کند.
 
ایشان افزود: پیش بینی ما این بود که مانند هر سال شیوع آنفلوانزا از آبان ماه آغاز می شود که امسال زودتر و از مهر ماه شیوع آن آغاز شده است و نوع H۱N۱ که در دوسال گذشته کمتر بود، شیوع بیشتری دارد.
 
رئیسی بیان کرد: برخورد با آنفلوانزا حتما نیاز به آموزش، اطلاع رسانی و اقدامات کامل دارد و معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی به خصوص در مدارس باید اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند. حتماً از رسانه های محلی برای آموزش افراد استفاده کنید.
 
ایشان تاکید کرد: همچنین افراد آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری های تنفسی و قلبی عروقی و همچنین سالمندان و مادران باردار باید از واکسن استفاده کنند.
 
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در مورد داروی مورد نیاز برای آنفلوانزا و واکسن نگرانی وجود ندارد و داروی مورد نیاز تأمین شده است.
 
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از افزایش موارد بروز آنفلوآنزا در کشور از هفته گذشته خبر داد و گفت: مردم نکات بهداشتی مانند شست‌شوی مداوم دست‌ها، عدم تماس با افراد بیمار و... را رعایت کنند.
 
دکتر حسین عرفانی با اشاره به وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور گفت: با سرد شدن هوا، شرایط برای انتقال ویروس آنفلوآنزا ایجاد می‌شود. در حال حاضر هم با توجه به اینکه در ماه‌های سرد سال به سر می‌بریم، میزان بروز بیماری در نقاط مختلف کشور افزایش داشته است.
 
ایشان با بیان اینکه برای پیشگیری از همه‌گیری آنفلوآنزا مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، اظهارکرد: از هفته قبل شاهد افزایش میزان بروز بیماری آنفلوآنزا در کشور بوده‌ایم و ممکن است در آذر ماه و دی ماه نیز ادامه داشته باشد. بر همین اساس به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا توصیه می‌کنیم که در منزل استراحت و برای چند روز از افراد سالم دوری کنند. افراد غیر بیمار نیز نکات بهداشتی مانند شست‌شوی مداوم دست‌ها، عدم تماس با افراد بیمار و... را رعایت کنند.
 
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تب شدید، سردرد، بدن‌درد و... از علائم آنفلوآنزا محسوب می‌شوند، ادامه داد: در آنفلوآنزا معمولا آبریزش بینی دیده نمی‌شود اما در سرماخوردگی آبریزش بینی وجود دارد.
 
عرفانی تاکید داشت: باید توجه کرد که ویروس آنفلوآنزا هر سال می‌تواند تغییر و ویروس‌های جدیدی را ایجاد کند و به همین دلیل هر سال واکسن آن هم بر اساس تغییرات ویروس تغییر می‌کند. در کشور از شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا توزیع شده که تاریخ انقضای آن تا خرداد ماه سال آینده است. در عین حال در هیچ‌کجای دنیا به همه مردم توصیه نمی‌کنند که واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند بلکه دو دسته افراد باید این واکسن را تزریق کنند.
 
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: دسته اول افراد در معرض تماس با خطر هستند که سیستم ایمنی‌شان مشکلی ندارد اما به دلیل جایگاه شغلی‌شان ممکن است در معرض ویروس قرار گیرند مانند پزشکان، پرستاران، کارشناسان سلامت، افراد مشغول در سازمان دامپزشکی و... . دسته دوم نیز افراد در معرض خطر هستند که شامل سالمندان بالای ۶۵ سال، کودکان زیر پنج سال، زنان باردار، افراد مبتلا به نارسایی‌های تنفسی و یا بیماری‌های مزمن قلبی و... که توصیه می‌شود واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
 
 
Image result for ‫تصویر آنفولانزا‬‎
 
 
 
 
 
 
Image result for ‫تصویر آنفولانزا‬‎
 
 


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیدانستنی های لازم در مورد آنفولانزای سال 98 / نکات مهم در مورد آنفولانزا/ راه های پیشگیری از آنفولانزا


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8246

تعداد اعضا

4367

بازدید امروز

5886

بازدید دیروز

2

متخصصین آنلاین

11

میهمان آنلاین

25100121

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA