طوفان‌های گرد و غبار مشکلات بسیاری برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند/ تهدید خاورمیانه با تغییر اقلیم

استاد دانشگاه آکسفورد و مشاور سازمان ملل در گفت‌وگو با ایلنا:
 
استاد دانشگاه آکسفورد و مشاور گرد و خاک برنامه محیط‌زیست سازمان ملل گفت: تغییرات اقلیمی باعث بیابان شدن جنگل‌ها و ایجاد طوفان‌های شدید گرد و غبار می‌شود که مشکلات بسیاری برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند.
 
«پروفسور نیکولاس میدلتون» استاد دانشکده جغرافیا و محیط‌زیست دانشگاه آکسفورد و مشاور گرد و خاک برنامه محیط‌زیست سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین گفت: تغییر اقلیم مسئله بسیار مهمی است که همه کشورهای دنیا با آن مواجه هستند.
 
وی با بیان اینکه شاید جزئیات تغییر اقلیم و گرمایش زمین بسیار واضح و مشخص نباشد، ادامه داد: در حقیقت همه تغییرات روزانه‌ای که در آب و هوا و اقلیم می‌بینیم، مانند خشکسالی‌های مکرر، موج‌های گرما و طوفان‌های شدید، دمای بالاتر و حوادث آب‌وهوایی حدی از جمله تغییرات اقلیمی هستند.
 
مشاور گرد و خاک برنامه محیط‌زیست سازمان ملل درباره تاثیرات تغییر اقلیم بر مهاجرت و امنیت غذایی گفت: یکی از عوامل تغییرات اقلیم از بین رفتن بافت جنگل است و از بین رفتن جنگل‌ها منجر به ایجاد گرد و غبار می‌شود.
 
میدلتون با بیان اینکه این مشکل در بسیاری از جوامع وجود دارد، گفت: تغییرات اقلیمی باعث بیابان شدن جنگل‌ها و ایجاد طوفان‌های شدید گرد و غبار می‌شود که مشکلات بسیاری برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند. همچنین باعث بروز حوادث جاده‌ای و بسته شدن فرودگاه‌ها می‌شود و مشکلاتی را در حمل و نقل ایجاد می‌کند.
 
وی تاکید کرد: تغییر اقلیم قطعا در آینده مشکلات بیشتری را برای جوامع و کشورهای مختلف به وجود می‌آورد و حتی می‌تواند در کشورهایی که از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند، مشکلات بسیاری برای سلول‌های خورشیدی ایجاد کند و علاوه بر این طوفان‌های گرد و غبار در این کشورها باعث می‌شود، سلول‌های خورشیدی الکتریسته کمتری تولید شود.
 
استاد دانشکده جغرافیا و محیط‌زیست دانشگاه آکسفورد بیان کرد: خاورمیانه نیز با گرمایش زمین با مشکلات بسیاری در زمینه تغییر اقلیم و گرد و غبار مواجه است و این بخش از آسیا، ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیطوفان‌های گرد و غبار مشکلات بسیاری برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند/ تهدید خاورمیانه با تغییر اقلیم


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5191

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

42

میهمان آنلاین

24481361

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA