شورای ایمنی در مدارس و آموزشگاه‌ها راه‎‌اندازی شود

 منصور شیشه فروش امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دهاقان، اظهار کرد: در مواقع پیش از بحران همه امکانات نمی‌توانند در شهرستان‌ها مستقر شوند و اگرحادثه‌ای رخ داده شود همه دستگاه‌ها باید بسیج شوند تا مشکلات رفع شود.
 
وی با توجه به لزوم آموزش همگانی در راستای مقابله با بحران‌های مختلف از مسئولان خواست در زمینه برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده‌ها و کارکنان دستگاه‌های اجرایی اقدامات صریح و سریع‌ بکنند و به اصل مقاوم‌سازی سازه و ساختمان‌ها نیز توجه شایان شود.
 
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به کنترل سیلاب ابتدای سال جاری، گفت: ما نه تنها در استان اصفهان به مقابله با پدیده سیلاب پرداختیم بلکه اعزام افراد به استان‌های دیگر همچون لرستان نیز باعث شد تاکنون سه هزار و۲۰۰ منزل مسکونی آن استان بازسازی شود و عملیات‌ بیشتری نیز در حال انجام است.
 
شیشه فروش با اشاره به آغاز سال تحصیلی و با تاکید بر لزوم تشکیل شورای ایمنی در آموزشگاه‌ها، تصریح کرد: باید نقاط خطرآفرین آموزشگاه‌ها شناسایی شود و در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تشکیل چنین شوراهایی الزامی است.
 
وی افزود: اداره آموزش و پرورش موظف است برای سرویس‌های ایاب و ذهاب و اردوهای دانش آموزان از شرکت‌های مجاز حمل و نقل که دارای کارت سلامت راننده و معاینه فنی خودرو هستند، استفاده کنند.
 
مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، اداره جهاد کشاورزی را موظف به تهیه بسته جامع پیشگیری و کنترل آفات، سرمازدگی و سیلاب دانست و گفت: آزاد سازی حریم رودخانه‌ها، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، تخلیه گل و لای و ساماندهی رودخانه‌ها باید با شدت بیشتر انجام شود.
 
شیشه فروش، از جان باختن ۱۰ نفر در استخرهای کشاورزی استان در شش ماهه گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: همه استخرها باید دارای حفاظ، تابلوهای هشدار دهنده و طناب باشد تا در صورت بروز حوادث استفاده شود.
 
وی با تاکید بر لزوم شناسایی پل‌ها وسازه‌های خطرآفرین شهرستان، خواستار برنامه‌ریزی‌های زمانبندی شده برای اصلاح شد و ادامه داد: منازل حاشیه رودخانه‌ها و نقاطی که خطرآفرین هستند باید شناسایی و در جلسه شورای مسکن اصفهان مطرح شود تا طرح‌های بازآفرینی و معاوضه زمین ها مورد تصویب قرار گیرد.
 
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان از تأمین اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی برای مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در شش ماه گذشته کمیته امداد شهرستان ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به صاحبان منازل آسیب دیده سیلاب اخیر پرداخت کرده است.
 
شیشه فروش خطاب به مدیران شهرداری‌ها گفت: اماکنی که برای اسکان‌های ضروری پیش بینی می‌شود باید دور از ساختمان‌های آسیب پذیر باشد و آموزش اسکان در همه محله‌ها مورد تاکید است.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیشورای ایمنی در مدارس و آموزشگاه‌ها راه‎‌اندازی شود


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2577

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

27

میهمان آنلاین

24496589

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA