مرگ غم انگیز عجیب ترین پلنگ جهان در ایران

 پلنگ نری که حدود یک هفته قبل در حاشیه روستای ارباب در کلاته چنار واقع در حاشیه پارک ملی تندوره و نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان پس از حمله به سگ‌های روستا و وحشت اهالی منطقه با حضور نیرو‌های محیط زیست زنده گیری و به مشهد منتقل شده بود و حدودا ۸ سال داشت جان خود را از دست داد.
 
 
به گزارش اول فارس ، پلنگ نری که حدود یک هفته قبل در حاشیه روستای ارباب در کلاته چنار واقع در حاشیه پارک ملی تندوره و نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان پس از حمله به سگ‌های روستا و وحشت اهالی منطقه با حضور نیرو‌های محیط زیست زنده گیری و به مشهد منتقل شده بود و حدودا ۸ سال داشت جان خود را از دست داد.
 
با توجه به شناسایی الگوی خال‌ها توسط کارشناسان موسسه، پلنگ نر «کاوه» نام داشت که در شهریور سال ۹۴ توسط تیم موسسه آینده‌ای برای پلنگ‌ها در پارک ملی تندوره زنده گیری و مجهز به گردنبند ماهواره‌ای شده بود.
 
این پلنگ که چهارمین پلنگ ماهواره‌ای ایران به حساب می‌آمد بعد از حدود شش ماه حضور در پارک ملی تندوره ایران را به مقصد ترکمنستان به منظور یافتن قلمرو تحت سلطه خود ترک کرد. بعد از گذشت مدتی تحلیل داده‌های گردنبند نقاط خطی پلنگ تبدیل به نقاط دایره‌ای شکل شد که حاکی از مستقر شدن او در محدوده‌ای مشخص بود.
 
قلاده ماهواره‌ای بعد از گذشت یک سال از شروع مطالعه بوم شناسی پلنگ طبق برنامه اتوماتیک باز شده و پلنگ به زندگی خود ادامه می‌دهد.
 
حال بعد از گذشت چهار سال کاوه از ترکمنستان به ایران بازگشته بود و با توجه به درگیری احتمالی که با حیوان دیگری داشته جراحاتی سخت برداشته بود و هنگام زنده گیری لاغر ضعیف و از ناحیه دست مجروح بود که علت ورود پلنگ به روستا و شکار سگ‌ها نیز ضعف و ناتوانی حیوان بوده است.
 
طبق اطلاعات رسیده در دستگاه گوارش این پلنگ پلاستیک و لباس کهنه کشف شد که توسط انسان‌ها در محیط زیست رها می‌شود.
 
 
 
 
 
 


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیمرگ غم انگیز عجیب ترین پلنگ جهان در ایران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8101

تعداد اعضا

6424

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

25

میهمان آنلاین

24500435

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA