محیط زیست: خرید و فروش گونه های جانوری ممنوع است

نیره پورملایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برخی افراد سودجو در روزهای پایانی سال اقدام به خرید و فروش برخی گونه های حیات وحش می کنند که این کار ممنوع است.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از این گونه ها نادر و در معرض خطر انقراض هستند، ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از موارد این کار موجب انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می شود.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از گونه هایی که در روزهای پایانی سال توسط افراد سودجو به صورت غیرمجاز و غیر قانونی خرید و فروش می شود می توان به «سمندر لرستانی»، «لاله واژگون»، «مارآبی» و انواع لاک پشت‌ ها اشاره کرد.
 
وی ضمن هشدار به مردم در خصوص انتقال بیماری های مشترک و از سویی تهدید خطر انقراض بسیاری از این گونه های حیات وحش، خاطر نشان کرد: از هم استانی های عزیز خواهشمندیم که هر گونه خرید و فروش این گونه های حیات وحش را در اسرع وقت به اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان خود اعلام کنند.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستمحیط زیست: خرید و فروش گونه های جانوری ممنوع است


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2128

میهمان آنلاین

24558409

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA