اخبار بین المللی: پیام ایمنی برای شاغلین پا به سن گذاشته

می‌دانیم که کارگران و کارمندان مسن‌تر مهارت، تجربه و احترام به قوانین را با خودشان وارد محیط کار می‌کنند. اما در مورد رانندگی چطور؟ بنا بر گزارش نیوش (موسسه ملّی ایمنی و سلامت محیط کار)، «رانندگان پا به سن گذاشته بیش از رانندگان جوان‌تر متمایل به رفتارهای ایمن مانند استفاده از کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز هستند». اگرچه، نیوش می‌گوید که آنانی که سنّشان 55 یا بیشتر است، دوبرابر دیگران در معرض کشته شدن در حوادث کاری می‌باشند.
 
تصادفات وسایل نقلیه علت 32 درصد همه مرگ و میر محیط‌های کاری برای افراد 55 ساله یا مسن‌تر هستند. تعدادی از شرایط مرتبط با سن بر رفتارهای رانندگی اثر می‌گذارد. برای مثال، دیابت که می‌تواند باعث رشد ناگهانی یا کاهش شدید قند خون شود، می‌تواند سبب خواب‌آلودگی، سرگیجه، گیجی، گرفتگی، یا از دست رفتن هشیاری گردد. آرتروز که باعث درد در مفاصل است، می‌تواند حرکت شانه‌ها، دست‌ها، سر و گردن را محدود کند.
 
موارد زیر نیز می‌تواند بر توانایی رانندگی اثر گذارد:
 
بینایی: چشمان افراد مسن به نور بیشتری نیاز دارند و زمان بیشتری هم می‌خواهند تا با تغییرات نور سازگار گردند. این امر باعث می‌شود که ایشان در اول طلوع خورشید، غروب، و نیز در شب به سختی ببیند. بسیاری از بیماری‌های چشکی نیز با افزایش سن رابطه مستقیم دارند. چنین وضعیتی اموری چون خواندن تابلوها و دیدن رنگ‌ها را برای رانندگان پا به سن گذاشته دشوار می‌کند.
 
شنوایی: ضعف در شنوایی که در پی افزایش سن به وجود می‌آید، شنیدن صدای بوق، آژیر و صدای دیگر ماشین‌ها را برای رانندگان مسن سخت‌تر می‌گرداند.
 
توانایی رانندگی: قابلیت‌هایی که برای یک رانندگیِ ایمن ضروری هستند، با افزایش سن رو به زوال می‌روند. مانند قدرت فیزیکی، دامنه حرکت، انعطاف، و هماهنگی در حرکت.
 
توانایی‌های ذهنی: حافظه، دامنه توجّه، داوری و تصمیم‌گیری، و واکنش سریع همگی برای یک رانندگی ایمن مهمّ به شمار می‌روند که البتّه با افزایش سن رو به ضعف می‌نهند. در نتیجه، رانندگان مسن‌تر به وسیله نشانه‌ها، تابلوها، وسایل نقلیه دیگر، و عابران پیاده دچار سراسیمگی و آشفتگی می‌شوند.
 
برخی پیشنهادات نیوش بدین ترتیب است:
 
*استفاده از کمربند ایمنی در هر شرایطی.
 
*برنامه‌ریزی دقیق برای زمان سفر، مثلا ترجیح دادن روز بر شب.
 
*اجتناب از امور مختل‌کننده حواس در حین رانندگی مانند موبایل یا حتی هندزفری.
 
*اجتناب از رانندگی خواب‌آلود با مشخص کردن زمان‌هایی برای استراحت و چرت زدن، و آگاه بودن نسبت به مضرات اختلال در برنامه خواب.
 
 
https://safety.blr.com/workplace-safety-news/transportation-safety/driving-safely/Driving-home-the-safety-message-for-older-workers/
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستاخبار بین المللی: پیام ایمنی برای شاغلین پا به سن گذاشته


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1561

میهمان آنلاین

24555776

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA