از سوی معاون مدیرعامل شرکت نفت در امور تولید انجام شد: تشریح هفتمین مرحله از عملیات مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی NIOC از انجام هفتمین مرحله از عملیات مهار فوران از سطح در چاه ۱۴۷ رگ سفید و در چهلمین روز از فوران (۱۷ آذرماه) خبر داد و گفت: تجارب کسب شده از ۶ مرحله قبل سبب شد که طراحی استینگر و زاویه نصب آن بر روی بوم اتی واگن به نحوی انجام شود که در همان دقایق اولیه استینگر بتواند با کمک وزنه های که از قبل تعبیه شده وارد دهانه چاه شود.
 
محسن پاک‎نژاد افزود: بعد از این اقدام، پمپاژ گِل با فشار تعیین شده آغاز شد که متاسفانه به دلیل دمای زیاد آتش (افزون بر ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد) بوم اتی واگن دچار مشکل و به اجبار عملیات متوقف شد.
 
وی برطرف شدن ابهامات موجود در خصوص شرایط دهانه ورودی چاه ۱۴۷ رگ سفید را از جمله دستاوردهای هفتمین مرحله مهار آتش خواند و گفت: بر اساس نتایج این مرحله از مهار، سایر سناریوهایی که براساس شرایط مختلف در دهانه چاه از قبل برنامه ریزی شده بود، منتفی است.
 
پاکنژاد افزود: ادامه سناریوهای موجود برای مهار آتش از روز یکشنبه (۱۹ آذر) از سر گرفته خواهد شد تا با توکل بر خدا و با همت ستودنی همکاران در شرکت ملی حفاری و شرکت مناطق نفت خیز جنوب بتوانیم چاه را تحت کنترل در بیاوریم.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیز پیش از این ( ۱۶ آذرماه) گفته بود: عمق حفاری دو حلقه چاه امدادی در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید - ۲ با ۶۷ درصد پیشرفت جمعی از مرز سه هزار و ۳۰۰ متر عبور کرد.
سپهر سپهری گفته بود: بر اساس آخرین گزارش، عملکرد دستگاه حفاری ۹۳ فتح در مدت ۱۵ روز حفاری یک حلقه چاه عمودی یکهزار و ۶۷۰ متر ثبت و جداری دوم رانده و پنج روز نسبت به برنامه جلوتر است؛ دستگاه حفاری ۹۴ فتح نیز که روی لوکیشن A مستقر است در مدت ۱۲ روز موفق به یک هزار و ۷۴۰ متر حفاری جهت دار شده است که چهار روز جلوافتادگی از برنامه پیش بینی شده دارد.
 
چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ۴۰ روز پیش به هنگام حفاری دچار فوران و آتش سوزی شد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستاز سوی معاون مدیرعامل شرکت نفت در امور تولید انجام شد: تشریح هفتمین مرحله از عملیات مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

622

میهمان آنلاین

24563429

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA