صرفه جویی ۴۲ میلیارد ریالی با اجرای طرح همسان سازی قیمت مواد مصرفی در بخش درمان

محسن نبیونی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: یکی از جدی ترین مطالبات بیمه شدگان صرفه جویی در هزینه هاست و در همین راستا با اجرای این طرح ملزومات و مواد مصرفی، غذایی، اداری و پزشکی با قیمت یکسان تهیه شده و از طریق آن کاهش مصرف ملزومات غیر استاندارد را در سطح مراکز درمانی تابعه خواهیم داشت که به نوعی صرفه جویی بی سابقه در اداره کل درمان استان تهران محسوب می شود و ارزش ریالی آن نیز معادل ۴۲ میلیارد ریال است.

وی افزود: از آنجایی که مشارکت روسا، مدیران و همکاران اداره کل در سطح مراکز درمانی تابعه با اجرای طرح یکسان سازی قیمت ها بی سابقه بوده است، این مشارکت سبب کنترل مصارف و استفاده بهینه از منابع در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه شده که در همین راستا از تمامی روسا و همکاران زحمتکش بیمارستان ها و واحدهای درمانی تابعه با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی شد.

مدیر کل درمان استان تهران با بیان اینکه سالانه بخش قابل توجهی از منابع در این بخش بدون طرح همسان سازی مصرف می شد، گفت: با اجرای طرح همسان سازی بهای مواد و لوازم مصرفی، غذایی، اداری و پزشکی اداره کل درمان استان تهران علاوه بر آنکه از هدر روی منابع و ذخایر در این بخش جلوگیری شده، کیفیت ارایه خدمات و رضایت بیماران نیز بهبود یافته است.

نبیونی با بیان اینکه در برخی از بخش ها با اجرای طرح همسان سازی قیمت ها، کیفیت محصولات و لوازم مصرفی، غذایی، اداری و پزشکی افزایش یافته است، افزود: اکنون تمام روسا و مدیران مراکز درمانی درگیر موضوع اجرای طرح همسان سازی قیمت مواد و لوازم مصرفی بوده و با جدیت تمام آن را پیگیری می کنند.

مدیر کل درمان استان تهران با اشاره به منافع حاصل از اجرای طرح یکسان سازی و رعایت اصول اقتصاد درمان در سطح مراکز درمانی تابعه خاطر نشان کرد: نگرانی هایی که در حال حاضر در نظام سلامت کشور از بابت افزایش هزینه های سلامت در سطح مراکز درمانی وجود دارد، با اجرای طرحهایی نظیر یکسان سازی قیمت محصولات و لوازم مصرفی با رعایت اصول و اهداف مباحث کلان اقتصاد درمان در سطح مراکز درمانی برطرف خواهد شد.

نبیونی رعایت اصول و مباحث اقتصاد درمان در سطح مراکز درمانی تابعه این اداره کل را مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: حیات و سرپایی بیمارستان ها و مراکز درمانی به رعایت اصول اقتصاد درمان در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی وابسته است و از این رو رعایت موازین و اصول این علم در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه این اداره کل برای ما بسیار مهم و ضروریست است؛ هم در ارتباط با ارتقای سلامت بیمه شدگان و هم در ارتباط با ارتقای کیفیت خدمات درمانی در سطح مراکز درمانی تابعه که خدمات درمانی لازم را به بیمه شدگان و بیماران نیازمند ارائه می دهند.



محسن نبیونیدرماناستان تهرانایراندرمانیبیماربیمارستانبیمارپرستارصرفه جوییهمسان سازیمواد و ملزومات مصرفیغذاییاداریپزشکیبیمهاستانداردمنابعاقتصادمراکز درمانی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

887

میهمان آنلاین

24562873

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA