ایمنی / انتقال دانش اچ‎اس‎یی / ذات اچ‎اس‎یی انتقال تجربه است

سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت متن گفت: ذات اچ‎اس‎یی انتقال تجربه است و از این رو، همکاری پیمانکاران بزرگ ایرانی با شرکت‎های بین‎المللی در مسیر اجرای قراردادهای جدید نفتی می‎تواند تجربه‌های زیادی را به فضای کسب و کار توسعه صنعت نفت ایران انتقال دهد. 
 
به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، کوروش رضازاده گفت: شرکت‎های بین‎المللی فرهنگ نهادینه شده‎ای در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) دارند و در این زمینه صاحب دانش هستند.
 
وی برخی کوتاهی‎ها در حوزه اچ‎اس‎یی را ناشی از ضعف در فرهنگ‎سازی میان پیمانکاران عنوان کرد و گفت: بهتر است در زمان بررسی اسناد مناقصه، عملکرد پیمانکار در این زمینه با دقت مورد توجه قرار گیرد و یا حتی نسبت به تدوین بانک اطلاعاتی جامع پیمانکاران در این بخش اقدام و از سپردن کار به و پیمانکارانی که ساختار لازم در این زمینه را ندارند ممانعت شود. 
 
سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت متن افزود: شرکت متن روی این موضوع بسیار سختگیری می‎کند و هیچ تعارفی ندارد، زیرا اعتقاد داریم اچ‎اس‌یی با جان انسان‎ها و با محیط زیست به عنوان یک سرمایه ملی مشترک سروکار دارد و از این رو با هر نوع قصوری به شدت برخورد می‌کنیم. 
 
وی یادآور شد: هم‎اکنون 14 طرح فعال در دستور کار شرکت متن است که اصول اچ‎اس‎یی در آنها به دقت اعمال و دنبال می‎شود.
 
آبگیری 88 درصد هورالعظیم 
 
سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت متن، در ادامه به موضوع محیط زیست در منطقه هورالعظیم اشاره کرد و گفت: بحران زیست‎محیطی این منطقه، ارتباط مستقیمی با توسعه میادین نفتی ندارد و شرایط اکوسیستم آبی هور تا حد زیادی تحت تاثیر وضعیت آب‎های مرزی میان ایران و عراق و نیز خشکسالی‎هاست.
 
وی با بیان این‎که عملیات نفتی با اخذ مجوز و در زمانبندی مشخصی در این منطقه صورت گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۸۸ درصد از این منطقه آبگیری شده است.
 
به گفته رضازاده، تالاب هورالعظیم از نظر شرایط زیست‎محیطی و تاثیرگذاری بر اقلیم جنوب غرب ایران بسیار حساس و راهبردی است؛ این منطقه حدود ۶۵۰ هزار هکتار وسعت دارد و طرح‎های توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران حدود ۱۲۵ هزار هکتار از این وسعت را به خود اختصاص داده است. 
 
وی با اشاره به رعایت دقیق الزام‌های زیست‎محیطی در منطقه هورالعظیم گفت: به طور مثال با توجه به عملیات تحت‎‏الارضی، با انبوهی از کنده‎های حفاری مواجهیم و از آنجا که در حوزه تالابی ملزم هستیم کنده‎های حفاری را حتما به خارج از محدوده تالاب منتقل کنیم، چهار منطقه استاندارد را برای تجمیع و انباشت این کنده‎ها احداث و حتی از تیم‎های آموزش‎دیده استفاده کرده‎ایم تا روی عملیات انتقال و انباشت این کنده‎ها به خارج از محدوده تالابی نظارت و پایش مستمر داشته باشند.
 
رضازاده ادامه داد: منطقه هور یک سرمایه ملی است و ما تمام تلاش خود را برای برهم نخوردن اکوسیستم این منطقه بکار می‎گیریم. 
 
ابلاغیه وزیر نفت، حوزه اچ‎اس‎یی را متحول کرد
 
سرپرست ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت متن با بیان این‎که پس از آغاز به کار دولت یازدهم و با اختیاراتی که وزیر نفت ابلاغ کرد، تحولی بزرگ در حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایجاد شد، افزود: این ابلاغیه متکی به مفاد قانون جدید نفت مصوب سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی است که تا آن زمان ابلاغ نشده بود و به تحول در حوزه اچ‎اس‎یی منتهی شد. 
 
رضازاده گفت: روال کار ما این‌گونه است که نخست با تذکر کتبی و شفاهی و جلسه‌هایی که برگزار می‎کنیم، مغایرت‎های احتمالی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست را تذکر می‎دهیم و در صورت ادامه روند، از طریق اختیارات مصوب ابلاغیه وزیرنفت، کسر مبالغی از صورت‎وضعیت‎های پیمانکار امکان‌پذیر است. 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستایمنی / انتقال دانش اچ‎اس‎یی / ذات اچ‎اس‎یی انتقال تجربه است


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

3900

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

348

میهمان آنلاین

24505018

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA