ضرورت تحویل کپسول خود نجات و آموزش نحوه استفاده از آن به کارگران معادن زغال سنگ زیر زمینی قبل از ورود به کارگاه

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با بیان این مطلب که بر اساس ماده 19  آیین نامه ایمنی در معادن مصوب 1391/11/3 شورای عالی حفاظت فنی همراه داشتن کپسول خود نجات در معادن زغال سنگ زیرزمینی از جمله تجهیزات الزامی حفاظت فردی محسوب می گردد بر ضرورت تحویل و آموزش نحوه استفاده از آن قبل از ورود کارگران به کارگاه تأکید کرد.
 
مظفری با اشاره به این موضوع که کپسول­های خود نجات تنفسی (SCSR) برای کمک به تنفس کارگران در شرایط اضطراری طراحی شده است و در وضعیت محیطی پر از دود و گازهای سمی می تواند جان کارگران را در محیط های بسته حفظ نماید؛ اضافه کرد؛ متاسفانه نمونه تولید داخل از این نوع وسیله حفاظت فردی در کشور موجود نیست و شایسته است، تولیدکنندگان داخلی با توجه به الزامات کاربرد این قبیل تجهیزات در کارگاه ها و بازار مصرف آن برای کار در معادن، تونل­ها و فضاهای بسته نسبت به سرمایه گذاری به منظور تولید آن در داخل کشور اقدام کنند.
 
 
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار همچنین با اشاره به ماده 90 قانون کار مبنی بر الزام تایید وسایل حفاظت فردی  مورد استفاده در کارگاه­ های کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان ساخت؛ تنها در سال گذشته بالغ بر 430 نمونه از وسایل حفاظت فردی تولیدی و وارداتی در آزمایشگاه های تخصصی این مرکز بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی مورد تست و سنجش قرار گرفته است که فهرست تجهیزات حفاظت فردی مورد تایید در وبگاه مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار برای دسترسی عموم جانمایی شده است.
 
شایان ذکر است، کپسول­های خود نجات تنفسی (SCSR) در مقایسه با انواع ماسک­های فیلتردار شیمیایی، به صورت کامل فرد را از گازهای مضر محیطی جدا می­ کند و نحوه عملکرد آن بر مبنای جذب دی اکسید کربن (CO2) از هوای بازدم تنفسی فرد و آزادسازی اکسیژن برای تامین هوای تنفس وی طراحی شده است که این عمل از طریق واکنش شیمیایی داخل کارتریج شیمیایی دستگاه صورت می گیرد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستضرورت تحویل کپسول خود نجات و آموزش نحوه استفاده از آن به کارگران معادن زغال سنگ زیر زمینی قبل از ورود به کارگاه


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5328

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24481498

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA