در سکوهای نفتی، نخستین سیستم پزشکی از راه دور دریایی راه اندازی شد

به نقل از پایگاه nioc، مراسم راه اندازی نخستین تله مدیسین دریایی کشور در مرکز درمانی سکوی فاز یک پارس جنوبی صبح امروز (۱۹ بهمن ماه) با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، مدیرعامل شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات نفت و جمعی از معاونین و مشاورین حوزه نفت در ساختمان مرکزی بهداشت و درمان تهران برگزار شد.نخستین سیستم پزشکی از راه دور دریایی راه اندازی شد
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص راه اندازی نخستین سیستم تله مدیسین دریایی کشور در سکوی فاز ۱ پارس جنوبی با بیان اینکه تلفیق تکنولوژی و فعالیت های صنعتی با علم پزشکی در همه حال به پیشرفت خدمات پزشکی می انجامد، گفت: برای راه اندازی تله مدیسین از امکانات مهندسی و فنی استفاده شده است و با بهره گیری از امکانات مخابراتی و فناوری اطلاعات و انفورماتیک می توان به سهولت با مناطق عملیاتی ارتباط برقرار کرد.
حبیب الله سمیع با اشاره به این که امروزه در کشورهای توسعه فعالیت های پزشکی پیشرفته مانند خدمات ICU و CCU و نیز اعمال جراحی از راه دور صورت می گیرد، ضرورت رشد توسعه صنعت درمان در آن مسیر لازم دانست.
وی افزود: فناوری تله مدیسین بر روی سکوی دریای برای نخستین بار توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و با همکاری و حمایت شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات برای کارکنان منطقه عملیاتی پارس جنوبی راه اندازی شده است تا بتوان با گسترده کردن فعالیت های صنعتی و تاسیسات نفتی در کشور برای همکارانی که دسترسی مشکل تری به امکانات تخصصی پزشکی دارند خدمات درمانی ارائه کنیم.
سمیع در خصوص امکانات فناوری تله مدیسین گفت: این فناوری شرایطی را فراهم می کند که پزشک متخصص که امکان دسترسی حضوری به سکو را ندارد، می تواند ارتباط چهره به چهره با بیمار برقرار کند و هم زمان از شرح حال و ویژگی های بیمار توسط پزشک و پرستار حاضر در سکو با خبر شود.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از مهم ترین مزایای استفاده از تله مدیسین به اتخاذ تصمیم درمانی به موقع و صحیح، کاهش تعدد اعزام ها از منطقه به سکو و در نهایت صرفه جویی در زمان و هزینه خدمات پزشکی و مهم تر از همه ارائه خدمات درمان با کیفیت اشاره کرد.
سمیع ضمن تاکید بر حمایت ها و همکاری های شرکت خطوط لوله و مخابرات و شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد: تلاش می کنیم این فناوری را بر روی سایر سکوهای دریایی نیز داشته باشیم و در صدد گسترش هرچه سریع تر آن هستیم.
 
ضرورت تامین امنیت جان و روان کارکنان مناطق عملیاتی
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر اهمیت میدان گازی پارس جنوبی و اعلام تولید ۸۰ درصدی گاز طبیعی از این میدان تا پایان سال گفت: ما در بخش توسعه تمام تلاش خود را به کار می گیریم، به همان میزان انتظار داریم کارکنان ما در مناطق عملیاتی و خانواده های آن ها با امنیت روحی و روانی به فعالیت خود ادامه دهند.
محمد مشکین فام با بیان این که هم اکنون ۳۶۵ نفر بر روی ۲۶ سکوی در پارس جنوبی مشغول به کار هستند، افزود: خوشبختانه با راه اندازی تله مدیسین امنیت جان و روان همکاران سکو ی دریایی تضمین می شود و به طور کل ما از هر طرح و برنامه ای در این راستا استقبال و حمایت می کنیم که در نهایت این تلفیق صنعت نفت و بهداشت و درمان بسیار مفید و کارساز خواهد بود.
 
 تجهیز ۲۹ مرکز به سیستم پزشکی از راه دور  
رئیس تله مدیسین بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در جریان آیین افتتاح نخستین تله مدیسین سکوی دریایی پارس جنوبی در تشریح تله مدیسین گفت: ارتباط بیمار با پزشک متخصص به صورت آنلاین و چهره به چهره است که این ارتباط از طریق ارتباط رادیویی و مخابراتی از چندین مسیر اینترنت، اینترانت و رادیو و ماهواره توسط فیبر نوری برقرار می شود.
محمد صادق مشتری دوست با اشاره به این که تاکنون ۲۹ مرکز پزشکی از راه دور راه اندازی شده است گفت: مهمترین آیتم ها برای راه اندازی این سیستم میزان مسافت و جمعیت تحت پوشش بوده است.
وی با ارائه طرح های بعدی مانند ساخت تله آمبولانس ها، تله ICU، تله CCU و حتی تله Home Care با حمایت وزیر نفت و ۴ شرکت اصلی، افزود: فراهم آوردن این امکانات، اطمینان خاطری برای همکاران و خانواده هایشان فراهم می کند که این امر در نهایت به افزایش بهره وری و افزایش تولید منجر می شود.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات شرکت ملی نفت ایران ضمن با اهمیت خواندن بهره برداری از چنین فناوری هایی برای ارائه خدمات درمانی به کارکنان گفت: تله مدیسین پروژه ای مهم است که کمک شایانی به مناطق عملیاتی مانند پارس جنوبی می کند و این شرکت در نظر دارد به منظور پیشرفت این خدمات زیرساخت های وسیع تری را فراهم کند.
به گزارش NIOC، با بهره برداری از سیستم پزشکی از راه دور سکوی نفت و گاز دریایی ((SPQ۱ واقع در عسلویه، از هم اکنون ارتباط آنلاین بین کلینیک سکوی دریایی و مراکز درمانی ۲۸ منطقه از کشور از جمله بیمارستان های تخصصی صنعت نفت درشهرهای تهران، اهواز و جم برقرار شده است. از طریق این سیستم پزشک سکو قادر است همزمان علائم بیمار را به پزشک متخصص منتقل کرده و مشاوره و نکات لازم را در خصوص بیمار دریافت کند؛ ضمن اینکه در این شرایط علائم بیمار به صورت ویدئویی توسط پزشک متخصص مشاهده و با استفاده از تجهیزات تله مدیسین معاینه و بررسی می شود. در موارد اورژانس، بهره مندی از مشاوره تخصصی لازم از طریق این سیستم، تاثیر قابل توجهی در حفظ جان بیمار تا زمان انتقال به مراکز درمانی را به دنبال دارد.
هم اکنون ۲۵۵ نفر از کارکنان سکوهای دریایی در بخش های تخصصی تعمیرات و نگهداری، ۹۵ نفر در بخش خدمات و ۳۶ نفر نیز در بخش ایمنی و تحت نظر پیمانکاران فعال در سکوهای دریایی و زیر نظر مدیریت عملیات و تولید شرکت نفت و گاز پارس به فعالیت شبانه روزی مشغول هستند.
 
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستدر سکوهای نفتینخستین سیستم پزشکی از راه دور دریایی راه اندازی شد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2126

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

62

میهمان آنلاین

24503244

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA