ابتکار: مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در ساختمان پلاسکو رعایت نشده بود

به گزارش خبرگزاري آريا، ، معصومه ابتکار روز چهارشنبه در پيامي به همايش استاني HSE يا بهداشت (health) , ايمني (safety) و محيط زيست (environment)در همدان اظهار کرد: بحران هاي فراروي بشر در حوزه محيط زيست اينک به اصلي ترين دغدغه در ميان انديشمندان و کارشناسان جهاني تبديل شده است. 
وي اضافه کرد: محدوديت روز افزون منابع زيستي از يک سو و بهره برداري لجام گسيخته از منابع طبيعي از سوي ديگر، چشم انداز تاريکي را رقم زده که خواب از چشمان آگاهان ربوده تا در مجال اندک باقيمانده شايد روندهاي ناپايدار معکوس شود و اصلاح روش ها به نجات زمين و بشريت بينجامد. 
معاون رئيس جمهوري افزود: از جمله آسيب هاي جدي به زمين و منابع طبيعي، آلاينده ها و مخاطرات مترتب بر فعاليت هاي توليدي، خدماتي و صنعتي است که ضرورت بهره گيري مطلوب از منابع زيستي، مراقبت از سلامت انسان و تحقق بهره وري در مسير نيل به توسعه پايدار را گوشزد مي کند. 
ابتکار گفت: تحقق پايداري در توسعه نيازمند لوازمي است که از سياست گذاري دقيق و اعمال استانداردهاي مربوط به سلامت، ايمني، محيط زيست و انرژي آغاز مي شود و البته در برخي موارد نيز به موضوع کيفيت HSEQ مي پردازد. 
وي اضافه کرد: مرحله بعد تعميق اين سياست ها و اجراي استانداردها به نحوي است که مراکز صنعتي به مرحله خودپايشي برسند. 
رييس سازمان حفاظت محيط زيست بيان کرد: از راهکارهاي متعارف، مطمئن و تجربه شده براي دستيابي به اين هدف، بهره گيري از ساز و کار استقرار واحدهاي HSEE در مراکز توليدي و صنعتي است. 
ابتکار افزود: اين در حالي است که در برخي قراردادها موضوع HSE ناديده گرفته مي شود که حادثه تلخ و پر هزينه آتش سوزي ساختمان پلاسکو از مصاديق خسارت بار کم توجهي به آن است. 
وي اظهارکرد: ترويج و اعمال HSEE ابزاري کارآمد براي بهبود مستمر روش ها بوده که ارتقاي سطح سلامت، ايمني و محيط زيست را در مراکز خدماتي و صنعتي موجب مي شود. 
معاون رئيس جمهوري اضافه کرد: به ويژه آنکه زمينه به کارگيري افراد متخصص، آموزش ديده، ماهر و مجرب در رشته هاي مربوطه از جمله فارغ التحصيلان محيط زيست را فراهم کرده و به طور تزايدي با هم افزايي منافع جامعه را تامين مي کند. 
ابتکار گفت: برگزاري 'نشست تبيين کارکرد HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي' با محوريت اداره کل حفاظت محيط زيست استان همدان و همراهي دستگاه هاي مربوط اجرايي، فعالان اقتصادي بخش غيردولتي و سازمان هاي مردم نهاد همدان، فرصت مغتنمي است تا يکي از زمينه هاي موثر براي دستيابي به اهداف محيط زيستي و نيز اقتصاد مقاومتي در اين استان فراهم آيد. 
همايش استاني تبيين کارکرد هاي HSEE در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي با حضور مسوولاني از وزارت صنعت معدن تجارت و مديرکل دفتر ارزيابي و اثرات زيست محيطي سازمان حفاظت محيط زيست و جمعي از مسوولان در همدان برگزار شد. 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستابتکار: مديريت ايمنيبهداشت و محيط زيست در ساختمان پلاسکو رعايت نشده بود


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2107

میهمان آنلاین

24558868

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA