آزمون هلال احمر از نجاتگران اعزامی به عراق/324 نجاتگر به کربلا می‌روند

دکتر سلطانی در تشریح برگزاری دوره توان‌افزایی و آزمون آموزشی متمرکز و سراسری برای امدادگران و نجاتگرانی که در اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شوند، گفت: هر سال جمعیت هلال احمر جهت ارایه خدمات امدادی و درمانی در تجمع عظیم اربعین در داخل و خارج کشور، ورود می‌کند.
 
وی افزود: امسال در برنامه‌ای ویژه ضمن افزایش تعداد نیروهای اعزامی به عراق جهت ارایه خدمات امدادی، دوره بازآموزی نیز برای امدادگران و نجاتگرانی که در خاک عراق و در کربلا و نجف مستقر می‌شوند، در نظر گرفته شد.
 
معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات، ادامه داد: از آنجا که مراسم اربعین یکی از بزرگترین تجمع‌های انسانی کره زمین است و همچنین با ذهنیت و تجربه تاسف‌بار فاجعه منا، این برنامه آموزشی و بازآموزی بر سه محور کمک‌های اولیه، مدیریت بحران در تجمعات انبوه و همچنین آشنایی با خطرات مین و چگونگی امدادرسانی در آن ،تمرکز ویژه دارد؛ چرا که عراق کشوری جنگ زده است و بنابراین آلودگی به تسلیحات نظامی و منفجره ممکن است، خطرآفرین باشد.
 
سلطانی در این باره اظهار کرد: بر همین اساس این دوره بازآموزی و توان‌افزایی در قالب برنامه آموزشی نیمه حضوری تدارک دیده شد و امدادگران و نجاتگران جهت مرور این مطالب آموزشی یک هفته فرصت داشتند. امروز نیز از ساعت 8 تا 8:30 صبح، آزمون آموزشی متمرکز و سراسری این مبحث برگزار شد.
 
وی افزود: پس از برگزاری آزمون تئوری، امدادگران و نجاتگران اعزامی به عراق، وارد کلاس 8 ساعته عملی می‌شوند که تا عصر امروز ادامه می‌یابد. به این ترتیب تکنیک‌های مربوطه به صورت عملی نیز آموزش داده شده و مرور می‌شوند.
 
به گفته معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امسال 324 امدادگر و نجاتگر جهت ارایه خدمات امدادی در مراسم اربعین، به خاک عراق اعزام می‌شوند و در مرزهای کشور نیز بر ظرفیت پایگاه‌های امداد و نجات افزوده می‌شود و تمام این پایگاه‌ها فعال خواهند بود.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستآزمون هلال احمر از نجاتگران اعزامی به عراق/324 نجاتگر به کربلا می‌روند


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

5168

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24493666

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA