وعده خوشحال کننده وزیر بهداشت برای بیماران

به گزارش زلال نیوز به نقل از ایرنا، روز دوشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'مرضیه وحید دستجردی' با اشاره به اینكه قرار است مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا شود ، افزود: درآمد حاصل از اجرای این برنامه كه به نظام سلامت اختصاص یافته است از طریق اجرای برنامه پزشك خانواده در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد در اجرای برنامه پزشك خانواده، مردم به پزشكی مراجعه می كنند كه سلامت او را مدیریت می كند و بیمار هیچ هزینه ای نمی دهد. علاوه برآن تمام افراد، بیمه می شوند.

وی با یادآوری اینكه بر اساس قانون برنامه پنجم موظفیم هزینه های درمانی مردم را به 30 درصد كاهش دهیم، گفت: به طور متوسط در دنیا 34 درصد هزینه های سلامت را دولت، 25 درصد را بیمه ها ،18 درصد را بیمه های خصوصی و 5/4 درصد از منابع دیگر پرداخت می شود.

دستجردی خاطرنشان كرد این در حالی است كه در كشور ما 20 درصد هزینه ها را دولت، 18 درصد بیمه ها ، 8 درصد بیمه های خصوصی و 8/54 درصد را مردم پرداخت می كنند.

وی گفت: بنابراین هم بیمه های دولتی و هم دولت باید سهمشان در سلامت افزایش پیدا كند تا منجر به كاهش پرداخت از جیب مردم شود.

یك هزار و 414 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه یك هزار و 414 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم، افزود: ممكن است بیمه ها ماه ها مطالبات خود را نپردازند اما این موضوع نباید خللی در ارایه خدمات ما به مردم وارد كند اگرچه نپرداختن این مطالبات موجب می شود كه در تهیه ملزومات و داروها مشكل پیدا كنیم و كیفیت خدمات هم كاهش پیدا كند.

دستجردی افزود این رقم برای بیمارستان های دولتی زیاد است و به كیفیت خدمات ضربه می زند البته مجلس سالها است كه تصویب كرده سازمان های بیمه گر باید 60 درصد مطالبات خود را ظرف دو هفته نخست تحویل اسناد و مابقی آن را سه ماه بعد پرداخت كننداما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: یكی از راه كارهای ما تشكیل شورای عالی بیمه است كه اگر با تركیب مناسبی تشكیل شود در سیاست گذاری وزارت بهداشت مهم است.

وزیر بهداشت افزود: تشكیل سازمان بیمه سلامت ایران نیز از تكالیف برنامه پنجم توسعه است و با توجه به اینكه وزارت بهداشت ناظر عالی سلامت است، باید اغلب این مسولیت ها در وزارت بهداشت متمركز شود.

پزشك خانواده و تربیت پزشكان عمومی

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به فعالیت 20 هزار پزشك دارای مطب در كشور گفت: برای اجرای برنامه پزشك خانواده به 30 هزار پزشك نیاز داریم بنابراین باید پزشكان عمومی بیشتری تربیت كنیم.

دستجردی افزود: بر اساس اینكه طرح پزشك خانواده در چه منطقه ای كار كنند دریافتی بین 5/4 تا 5/7 میلیون در نظر گرفتیم و در سالهای بعد این رقم را افزایش خواهیم داد.

وی خاطرنشان كرد همچنین برای تشویق پزشكان كه خوب كار كنند 20 درصد اضافه تر پرداخت می شود و به پزشكانی كه جمعیت سالمند، اطفال و بیماران خاص را تحت پوشش داشته باشند مبلغ بیشتری پرداخت خواهد شد.

خدمات بیمه ای كافی نیست

وزیر بهداشت در ادامه گفت: مشكل ما درباره بیمه ها این است كه سطح خدمات بیمه ای ناكافی است بطوریكه یك هزار و 700 نوع خدمات پزشكی و دارویی، تحت پوشش بیمه نیست هرچند طی دو ماه گذشته رییس جمهور دستور داده تا تعدادی از داروهای گیاهی بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی در ادامه به وضعیت اورژانس های كشور اشاره كرد و افزود: سال گذشته وضعیت اورژانس ها تا 80 درصد ارتقا یافت چراكه پنج شاخص از جمله وجود متخصص مقیم در اورژانس ، رفع تكلیف بیمار ظرف شش ساعت، رضایتمندی بیمار، وجود سوپروایزر بالینی و خروج بیمار از بیمارستان با رضایت در این بخش ها رعایت شده است.

وی در ادامه با اشاره به واقعی نبودن تعرفه های درمانی گفت: درصورت واقعی شدن تعرفه های درمانی، تامین هزینه های درمانی توسط دولت و سازمان های بیمه گر، اختصاص شش هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت و خارج شدن بیمارستان ها از حالت فرسودگی می توان خدمات درمانی با كیفیت به مردم ارایه كرد.

دستجردی با اشاره به اینكه یكی از چالش های نظام سلامت، رعایت نكردن تعرفه در برخی بیمارستان های خصوصی است گفت: چنانچه بیمارستان خصوصی تعرفه اعلام شده را رعایت نكند تخلف كرده است.

به گفته وی، در این صورت بیمار با شكایت به معاونت های درمان می تواند پولش را پس بگیرد و بیمارستان هم جریمه می شود.

دستجردی تاكید كرد باید تعرفه مصوب در كنار حسابداری نصب شود تا مردم آن را ببینند.



وزیر بهداشتآموزش پزشکی‌پزشکانقلابمرضیه وحید دستجردیهدفمندی یارانهپزشک خانوادهقانونبرنامه پنجمشورای عالی بیمهبهداشتسلامتسلامتی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

895

میهمان آنلاین

24562747

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA