افزایش تولد نوزادان ناقص الخلقه به دلیل آلاینده ها

به گزارش فارس، احمد علیرضابیگی گفت: منابع آلودگی در شهرها مخصوصا شهرهای بزرگ مشخص است که عمدتا خودروها، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی است و دولت باید برای نیروگاه‌ها موضوع تامین سوخت گاز را در اولویت قرار دهد تا شرایط بهتری را در زمینه استفاده از سوخت‌ها داشته باشیم. 
 
وی ادامه داد: همچنین باید استفاده از فیلترهایی که آلاینده‌ها را محدود می‌کند بیشتر شود مثلا در پتروشیمی تبریز و پالایشگاه‌های ما فیلترهایی که استفاده می‌‌شود استاندارد نیست و طبیعتا سلامت افراد را در معرض آسیب قرار می‌دهد. 
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: به طور مثال در منطقه کجوار در حاشیه تبریز طبق آمارهایی که وجود دارد به دلیل این آلاینده‌ها افزایش تولد نوزادان ناقص‌الخلقه را داریم.
 
علیرضابیگی ادامه داد: سازمان محیط زیست به عنوان ناظر مقررات باید از این صنایع مراقبت‌های لازم را بکند و به طور جدی در اعمال قانون و پییگری آن ورود کند.
 
وی گفت: بخشی از آلاینده‌ها هم به خودروها در کلانشهرها برمی‌گردد که باید صدور معاینه فنی جدی گرفته شود در حالی که این معاینه‌فنی‌ها بیشتر صوری است و شرایط جدی و واقعی را ندارند و حتما باید پلیس به طور جدی با آن برخورد کند.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار کرد: همچنین محدودیت‌هایی که در مصرف سوخت در کارت و سهمیه آنها لحاظ شده باید در قالب تهیه نرم‌افزار به طور جدی دنبال شود و هر کسی اگر بیش از حد متعارف سوخت مصرف کرد هزینه آن را پرداخت کند و این مبالغ در اقدامات بعدی برای افزایش فضای سبز و اقدامات کمک کننده در جهت رفع آلودگی صرف شود.
 
علیرضابیگی افزود: این تجربه دنیاست و واضح است که اهتمام سازمان محیط زیست باید روی موضوعات فنی باشد و قانون‌گذار اختیارات لازم را برایش پیش‌بینی کرده اما درمقام عمل شاهد مشکلاتی در سازمان هستیم که بیشتر سیاسی‌کاری بر آن تقدم دارد تا موضوعات مرتبط با سلامت مردم.
 
وی در مورد اجرای طرح کاهش در پایتخت گفت: موضوع کنترل مکانیزه معاینه فنی می‌تواند گام موثری در جهت کنترل ترافیک و آلودگی باشد و باید ضمانت اجرایی لازم آن فراهم شود. اما مشخص نیست که چه میزان این طرح توانسته موفق باشد.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: هرچقدر ضمانت‌هایی اجرایی پیش‌بینی شود و پلیس با فعالیت بیشتری ورود کند شرایط مساعدتری را در بخش آلودگی و در کلانشهرها شاهد خواهیم بود.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستافزایش تولد نوزادان ناقص الخلقه به دلیل آلاینده ها


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1138

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24495149

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA