بیش از 400 کارشناس بهداشت محیط بر بهداشت زندان ها نظارت می کنند

به گزارش وب دا، سید رضا غلامی در هفتمین جلسه کمیته کشوری بهداشت محیط زندانها که در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد، گفت: ‌ در سازمان زندان ها نیز کارشناس بهداشت محیط برای رسیدگی به زندان ها وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه، ‌تمامی آحاد جامعه و همچنین افراد محبوس دارای حق حیات هستند، اظهار داشت: بهداشت زندان یک نکته کلیدی از حقوق بشر است چراکه شرایط زندان غالبا زندگی را به مخاطره می اندازد.
 
غلامی تصریح کرد: همچنین با بکارگیری روش های کاهش دهنده آسیب ها برای جلوگیری از عفونت ها و بهینه سازی محیط زندان می توان زندگی بسیاری را نجات داد.
 
وی ادامه داد: شرایط زندگی در اغلب زندان های جهان غیر بهداشتی است،‌ تراکم جمعیت زندانیان و مشکلاتی نظیر ضعف سیستم فاضلاب و همچنین سوء ‌تغذیه موجب آسیب پذیری هر چه بیشتر زندانیان در مقابل بیماری های عفونی می شود لذا زندان ها محیط های مناسبی برای انتشار بیماری های واگیر مثل سل ،‌ایدز و هپاتیت بی و سی هستند.
 
کارشناس مسئول برنامه بهداشت محیط زندان های مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت ، ‌اولویت بخشیدن به بهداشت زندان ها و اعطای استقلال عمل به کارکنان و مسئولان بهداشت زندان و ایجاد روابط نزدیک با اداره بهداشت را از اصلاحات مهم در زمینه ارتقائ بهداشت زندان ها دانست.
 
 
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستبیش از 400 کارشناس بهداشت محیط بر بهداشت زندان ها نظارت می کنند


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1923

میهمان آنلاین

24557315

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA