شکارچی متخلف حین توزیع و فروش گوشت مرال در ساری دستگیر شد

نیروهای یگان اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از مدتی قبل در جریان فعالیت های مجرمانه یک شکارچی متخلف در این استان قرار گرفته بودند.
 
فرمانده یگان محیط زیست استان مازندران در این باره گفت: مامورین پس از حدود یک ماه تحقیق و بررسی روز چهارشنبه ۹۵/۵/۱۳ خودروی این متهم را حین توزیع و فروش گوشت شکار به عده ای از مشتریان خود در شهرستان ساری متوقف نمودند.
 
مسلم آهنگری اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو مقدار هفت کیلوگرم گوشت شکار متعلق به مرال (گوزن قرمز) و یک دستگاه ترازوی دیجیتال (جهت وزن کشی و فروش گوشت ها) کشف و ضبط گردید.
 
 
متهم بازداشت شده و پس از تنظیم صورتجلسه جهت تحقیقات بیشتر و رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.
 
این متهم از شکارچیان قدیمی و دارای اسلحه مجاز در استان مازندران به شمار می رود.
 
شکارچی متخلف در جریان بازجویی ها به اینکه گوشت های کشف شده متعلق به مرال است اعتراف نموده اما در ادعایی کذب مدعی شده است که گوشت ها را از فرد دیگری خریداری نموده و اقدام به شکار غیرمجاز ننموده است.
 
 
بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک مرال معادل سیصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.
 
متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا بیست میلیون ریال و در صورت تکرار جرم به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستشکارچی متخلف حین توزیع و فروش گوشت مرال در ساری دستگیر شد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2081

میهمان آنلاین

24558782

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA