به مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر عنوان شد: شیر مادر تا 6 ماه تمام نیازهای تغذیه ای نوزاد را فراهم می کند

به گزارش وبدا، دکتر محمداسماعیل مطلق گفت: شیر مادر هدیه الهی، بهترین و کامل ترین غذایی است که تا پایان 6 ماهگی تمام نیازهای غذایی شیرخوار را به تنهایی تامین می کند و شیرخوار نیاز به آب یا هیچ ماده غذایی دیگری ندارد.
 
وی بیان داشت: بعد از پایان 6 ماهگی، توصیه می شود غذای کمکی نیز به همراه شیرمادر به شیرخوار داده شود و برای رشد و سلامت بهتر کودک، تا پایان دو سالگی و یا بیشتر تغذیه با شیر مادر ادامه می یابد. اگر مادران با ترکیبات شیرمادر و فواید آن خوب آشنا شوند، هرگز برای تکمیل دوران شیردهی یعنی تا پایان 24 ماهگی شیرخوار، کوتاهی نخواهند کرد.
 
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: آلرژی و آسم و عفونت حاد گوش میانی، مننژیت و سپتی سمی (عفونت مغز و خون) نوزادی و سل، عفونت ادراری و عفونت های دستگاه تنفسی و گوارشی، سرطان خون و سندروم مرگ ناگهانی در کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند کمتر دیده می شود.
 
دکتر مطلق افزود: افزایش کلسترول و چربی های نامناسب خون و بیماری های عروقی، پوسیدگی دندان و نیاز به ارتودنسی، بیماری های مزمن تنفسی و گوارشی، عفونت های بیمارستانی، کمبود فقر آهن و روی (به دلیل جذب بهتر آهن شیرمادر)، یبوست و دل درد، برفک به دلیل استفاده از سر پستانک، شب کوری (به دلیل وجود ویتامین A کافی در شیرمادر)، برگشت محتویات معده به مری (ریفلاکس)، سوء تغذیه و انگشت مکیدن سایر مواردی هستند که در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر دیده می شود. 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستبه مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر عنوان شد: شیر مادر تا 6 ماه تمام نیازهای تغذیه ای نوزاد را فراهم می کند


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

470

میهمان آنلاین

24564173

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA