وعده پردیس برای معارضان سرخه حصار

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت پدیده زمین‌خواری در پایتخت و آخرین اقدامات استانداری برای حل مشکل سرخه حصار گفت:‌ زمین‌های پایتخت دارای ارزش افزوده است و نسبت به کل کشور زمین‌های آن گران است و افراد علاقه‌مندند در تهران زمین یا ملکی داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های گذشته در قالب تعاونی‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی آن زمان شکل گرفت، زمین‌های مربوط به منابع طبیعی شناسایی، تفکیک و در بین اعضای تعاونیها تقسیم شده است.

محمودی در توضیح بیشتر گفت: بر اساس آخرین آمار، بیش از 40 هزار نفر در این گونه تعاونی‌ها عضو بوده و در حال حاضر 40 هزار قطعه سند در این منطقه و در دست افراد وجود دارد که در دست بررسی کارگروه زمین‌خواری است.

معاون استاندار ادامه داد: افرادی که عضو این تعاونی‌ها هستند، شناسایی شده‌ و تعدادی که مستحق گرفتن زمین هستند، برای آنها زمین جایگزین در نظر گرفته شده است که یکی از این تعاونی‌ها مربوط به سرخه حصار است.

بسیاری از اعضای تعاونی سرخه حصار استحقاق اخذ زمین‌های معوض را ندارند

به گفته محمودی، در تعاونی سرخه‌حصار بیش از چهار هزار نفر عضو هستند که بسیاری از این افراد استحقاق اخذ زمین‌های تعاونی را ندارند و به عنوان دلال، واسطه زمین‌خوار هستند که این افراد شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: زمین‌های این افراد به هیچ عنوان قابلیت سکونت ندارد، چرا که در ارتفاعات بالای هزار و 800 متر قرار دارد که بر اساس قانون و دستور مقام معظم رهبری اجازه هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در این مناطق وجود ندارد و این دسته از زمینها جزء منابع طبیعی و اراضی ملی محسوب می‌شوند.

اختصاص 500 هکتار زمین معاوض در پردیس برای اعضای تعاونی سرخه حصار

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: آخرین اقدامی که در استان تهران برای تعاونی سرخه‌حصار صورت گرفته این است که در شهر پردیس 500 هکتار زمین از سوی وزارت مسکن و شهرسازی به اعضای این تعاونی اختصاص داده که پس از تفکیک و قطعه‌بندی، در صورتی که اعضای تعاونی تمایل داشته باشند، زمین جایگزین به آنها اعطا شود.

محمودی خاطر نشان کرد: پردیس در جنوب لواسان قرار دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب‌و هوایی از شهرهای خوب کشور محسوب می‌شود و در آینده نیز پیشرفت‌های قابل توجهی خواهد داشت، لذا توصیه می‌کنیم افرادی که عضو تعاونی سرخه‌حصار هستند، زمین جایگزین را در این شهر دریافت کنند.

به زودی فراخوان زمین‌های پردیس برای اعضای تعاونی سرخه‌حصار اعلام می‌شود

وی ادامه داد: به زودی نحوه جایگزینی زمین‌های پردیس برای اعضای تعاونی سرخه‌حصار اعلام می‌شود و چنانچه افراد در فرصت مقرر نسبت به تحویل سند زمین‌های سرخ‌حصار به دولت اقدام نکنند، این کار به معنای انصراف خواهد بود و علاوه بر اینکه زمین‌های سرخه‌حصار از این افراد بازپس گرفته می‌شود، زمین‌های جایگزین نیز به آنها تعلق نمی‌گیرد.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: پس از اعلام فراخوان برای بازپس‌گیری زمین‌های سرخه‌حصار، تمامی ساخت‌وسازهای غیرمجاز این اراضی تخریب می‌شود و افراد هیچ‌گونه دخل و تصرفی در این زمین‌ها نخواهند داشت.

تا یک ماه آینده تکلیف زمین‌های سرخ‌حصار مشخص خواهد شد.

بساط دلالهای سرخه حصار جمع می‌شود.

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که وجود دارد، آشفتگی‌ تعاونیها برای تعدادی از افراد منافعی دارد و از این آشفتگی‌ها استفاده می‌کنند و افراد را تحریک می‌کنند، از طریق دلالی به سودهای سرشاری رسیده‌اند، لذا با این برنامه‌ای که استانداری برای رفع مشکل سرخه‌حصار اتخاذ کرده است، بساط این‌گونه دلالی‌ها برچیده می‌شود.

محمودی تاکید کرد: استانداری با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز به شدت برخورد می‌کند و افرادی که گول برخی از دلالان تعاونی‌ها را می‌خورند باید بدانند که امکان سکونت و یا هر نوع ساخت و سازی را نخواهند داشت و بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: تا یک ماه آینده تکلیف زمین‌های سرخه‌حصار مشخص خواهد شد.

به گفته وی با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش هزینه‌های نگهداری زمین و ملک، قطعا ویلاداری به شکل سنتی و سابق مقرون به صرفه نیست، چرا که افراد نمی‌توانند از عهده هزینه‌های نگهداری باغ و یا ویلاها برآیند، لذا شاهدیم که سبک باغداری و ویلاداری به شکل سنتی در ایران رو به افول است، لذا توصیه می‌شود افرادی که علاقه‌مند هستند در مناطق خوش‌ آب و هوا، ویلا و یا زمینی داشته باشند، از طرح‌های "تایمشرینگ" استفاده کنند.



محمدرضامحمودیزمین‌خواریاستاندارسرخه حصارتهرانطبیعتمحیطمحیط زیستسلامتبهداشتبهداشت محیط


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2113

میهمان آنلاین

24558584

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA