انبار بزرگ مواد شیمیایی و نفتی در جنوب پایتخت طعمه حریق شد

در پی اعلام حادثه آتش سوزی گسترده در یک انبار بزرگ واقع در بزرگراه تهران قم، ابتدای جاده واوان-اسلامشهر با سامانه 125 آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله ساعت 16:03 دقیقه روزگذشته آتش نشانان ایستگاه های 50، 47، 123، 35، 81، 96 و 21 را به همراه گروه هزمت و چندین دستگاه خودروی ویژه مقابله با آتش سوزی های گسترده(فوماتیک) و نیز خودرو سیار ستاد فرماندهی این سازمان به محل حادثه اعزام کرد.
 
با توجه به گستردگی این آتش سوزی، سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران به اتفاق معاون عملیات این سازمان در محل حادثه حضور یافته و بر عملکرد نیروهای آتش نشانی نظارت داشتند. 
 
از هفت ایستگاه حاضر در محل این حادثه چهار ایستگاه به صورت مستقیم درگیر عملیات مهار این آتش سوزی بودند و سه ایستگاه نیز به صورت آماده(استند بای) در صحنه حضور داشتند که در صورت لزوم و بنا به تشخیص فرمانده مشغول عملیات می شدند. 
 
آتش نشانان کهریزک و اسلام شهر نیز در محل این حادثه حاضر شده و دراطفای این آتش سوزی گسترده با آتش نشانان تهران همکاری می کردند. 
 
بیش از 10 دستگاه انواع خودروی پشتیبانی از جمله تانکر آب، فوماتیک و خودرو حامل دستگاه های تنفسی و خودروی کف ویژه خاموش کردن آتش از آتش نشانی تهران به محل این آتش سوزی اعزام شدند و همچنین چند دستگاه تانکر آب از شهرداری های تهران و اسلام شهر در محل حضور یافتند.  
 
شدت آتش سوزی به حدی بود که دود ناشی از آن از کیلومترها دورتر کاملا قابل مشاهده بود. 
 
مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص بیان کرد: محل حادثه یک انبار بزرگ مواد شیمیایی و نفتی به مساحت 15 هزار متر مربع بود. 
 
وی افزود: این انبار شامل سه سوله حاوی مقدار زیادی انواع مواد شیمیایی و مشتقات نفتی از جمله تینر بود که این مواد در بشکه های فلزی و پلاستیکی در داخل سوله ها و همچنین در محوطه بیرونی به تعداد زیاد بر روی چیده شده بود. 
 
داوری با اشاره به اینکه آتش سوزی در یکی از این سوله ها به مساحت دو هزار مترمربع رخ داده بود، گفت: بر اثر  حرارت زیاد سقف و دیواره های این سوله تخریب شده بود و آتش به سرعت درحال سرایت به سوله های مجاور و کارخانه های همجوار بود.
 
معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: آتش نشانان به سرعت با استفاده از تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی از چندین سمت اقدام به مهار و خاموش کردن شعله های آتش کردند و از سرایت آن به سوله های دیگر که در آن ها مقدار زیادی مواد شیمیایی و نفتی نگهداری می شد، جلوگیری به عمل آوردند. 
 
داوری که در محل حادثه بر نحوه عملیات نیروهای آتش نشانی نظارت داشت، گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچکس آسیبی نرسید و کارشناسان آتش نشانی با خاموش شدن آتش به بررسی علت بروز آن پرداختند. 
 
گفتنی است این عملیات پس از مهار و خاموش شدن کامل آتش و همچنین لکه گیری آن توسط آتش نشانان سرانجام در ساعت 23:30 دقیقه دیشب به پایان رسید.


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستانبار بزرگ مواد شیمیایی و نفتی در جنوب پایتخت طعمه حریق شد


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

819

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24494830

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA