کدام لوایح محیط زیستی در مجلس نهم باقی ماند

به نقل از پانا،محمد مجابی با اشاره به بررسی طرح ها و لوایح دولت در حوزه محیط زیست در مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس نهم موارد متعددی در حوزه محیط زیست به سرانجام رسید به طوری که در این دوره بیش از 6 کنوانسیون و پروتکل به تصویب نمایندگان این دوره از مجلس رسید.
 
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی برخی از مسایل مهم حوزه محیط زیست از جمله آلودگی های جیوه ای، آلودگی های ناشی از دریا، آلودگی های ناشی از خشکی، لایحه قانونی مربوط به پرداخت خسارت به محیط بانان و مسایلی از این دست پیگیری و به تصویب رسید.
 
 
وی درخصوص لوایح و طرح های محیط زیستی که نوبت به بررسی آن ها در مجلس نهم نرسید نیز توضیح داد: همچنین لوایح بسیار حائز اهمیتی نیز نتوانست در نوبت بررسی مجلس قرار بگیرد که امیدواریم در مجلس دهم آن ها را دنبال کنیم.
 
 
مجابی در ادامه به بررسی نشدن لایحه هوای پاک در مجلس نهم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین لوایحی که نتوانستیم در مجلس نهم به تعیین تکلیف برسیم، لایحه قانونی هوای پاک است. در این لایحه موارد کاملی درباره مباحث ناشی از آلودگی های مختلف که منجر به آلودگی هوا می شود مورد تأکید قرار گرفته اما متاسفانه نوبت بررسی به آن در مجلس نهم نرسید.
 
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: علی رغم اینکه در اواخر سال گذشته و عمر باقی مانده از مجلس نهم با تصویب نمایندگان قرار شد لایحه هوای پاک طبق اصل 85 مورد بررسی قرار گیرد اما از آنجا که کمیسیون مشترک برای این موضوع در نظر گرفته شد، در مهلت قانونی نتوانستند جلسه کمیسیون مشترک را تشکیل دهند و در نهایت لایحه ای که بیش از دو و سال و نیم وقت برای آن صرف شده بود، در مجلس باقی ماند.
 
 
وی همچنین با اشاره به سایر لوایح باقی مانده در مجلس نهم نیز گفت: از لوایح بسیار مهم دیگری که در تعامل با نمایندگان مجلس نهم در دستور کار قرار داشت، لایحه تالاب ها بود که متاسفانه این لایحه نیز به جمع بندی نرسید و تعیین تکلیف آن به مجلس دهم موکول شد.
 
 
مجابی تصریح کرد: همچنین مسایل مختلف دیگری از جمله لایحه خاک و منابع طبیعی و لایحه ارزیابی محیط زیستی در حوزه محیط زیست وجود دارد که در دستور کار باقی مانده و امیدواریم در شروع مجلس دهم با اولویت هایی که دولت مشخص می کند، لوایح تقدیم مجلس شود.
 


اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیستکدام لوایح محیط زیستی در مجلس نهم باقی ماند


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4343

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

327

میهمان آنلاین

24498354

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA