23 مغازه در پاساژ طلا و جواهر طعمه حریق شد

 با گسترش آتش سوزی همچنین سه منزل مسکونی در مجاور این پاساژ گرفتار شعله های آتش شد که با تلاش آتش نشانان به سرعت خاموش شد. 
 
در ساعت 16:26 دقیقه عصر روز گذشته وقوع این آتش سوزی مهیب به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستادفرماندهی این سازمان 5 ایستگاه آتش نشانی شامل ایستگاه های 17، 54، 103، 57 و نجات 10 به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی و نیز چندین دستگاه تانکر 14 هزار لیتری آب به محل حادثه در خیابان هنگام، خیابان شمیران نواعزام شدند. 
 
امیر مهدیانی مدیر منطقه سه عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به همراه مدیر منطقه هشت عملیات و نیز تعدادی از روسای ایستگاه ها در محل حاضر شده بود، در این باره گفت: محل حادثه یک پاساژ دوطبقه با یک طبقه منفی(زیرزمین) بود که به علت نامعلومی آتش سوزی از طبقه اول شروع شد و با وجود مواد قابل اشتعال فراوان مانند انواع لباس و پوشاک درمحل، آتش به سرعت به دیگر مغازه های این طبقه ازپاساژ سرایت کرد. 
 
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از تقسیم شدن به سه گروه عملیاتی، وارد عملیات شدند، گروه اول با قطع برق و گاز پاساژ به ایمن سازی محل پرداختند و گروه دوم هم با استفاده از چندین بند لوله آبرسانی از چند جهت مختلف به مهار آتش سوزی مشغول شدند. 
 
مهدیانی ادامه داد: یک گروه از آتش نشانان نیز به طور همزمان با ورود به داخل پاساژ و منازل اطراف، درمیان دود به جستجوی افراد گرفتارمشغول شدند که در نهایت توانستند 11 نفر را از داخل پاساژ و نیز منازل مسکونی مجاور به بیرون منتقل کنند. 
 
مدیر منطقه سه عملیات تصریح کرد: حجم بسیار زیاد آتش از یک سو و ازدحام مردم مقابل پاساژ از سویی دیگر، کار را برای آتش نشانان سخت کرده بود، ولی با تلاش بسیار زیاد، نیروهای عملیات موفق شدندآتش سوزی را مهار و از سرایت آن به طبقات دیگر این پاساژ و ساختمان های مجاور جلوگیری کنند. 
 
مهدیانی با اعلام این که در این آتش سوزی متاسفانه دستکم 23 مغازه در آتش سوخت و به سه منزل مسکونی در اطراف پاساژ خساراتی وارد شد، اضافه کرد: دراین حادثه تعدادی از آتش نشانان درحین عملیات دچار دود زدگی شدند که با حضور عوامل اورژانس به صورت سرپایی درمان شدند. 
 
وی مدت عملیات آتش نشانان را درمهار و اطفای کامل این آتش سوزی را سه ساعت ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی جانی نرسید و علت بروز این آتش سوزی و نیز میزان دقیق خسارات وارده توسط کارشناسان آتش نشانان در حال بررسی است.
 

 



اخباراخبار hseاخبار سلامت ایمنی بهداشت محیط زیست23 مغازه در پاساژ طلا و جواهر طعمه حریق شد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5987

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

135

میهمان آنلاین

24507105

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA